Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅNFoto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN
 Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN
Norrporten Arena under fotbollsmatchen Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅNNorrporten Arena under fotbollsmatchen Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN
Norrporten Arena under fotbollsmatchen Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN

Kallar till krismöte: "Situationen är akut"

Publicerad

Trots en omfattande insamlingskampanj där flera idrottsstjärnor hjälpt till, är den ekonomiska situationen i Gif Sundsvall allvarlig.

Nu kallar klubben till ett krismöte med lagets supportrar.

"Den ekonomiska situationen är akut", skriver klubben i ett pressmeddelande enligt ST.nu.

Den ekonomiska situationen i GIf Sundsvall har varit ansträngd en längre tid.

Därför startade klubben en swishkampanj för en dryg vecka sedan, där man uppmanade fans att skänka ekonomiska bidrag till klubben. Bland annat deltog Mikael Lustig i kampanjen.

Men nu är den ekonomiska situationen akut. 

Kallar till krismöte

Det är klubbens egna ord på ett pressmeddelande som skickades ut under torsdagen. Därför kallar klubben till möte med sponsorer, medier och kommunala politiker på fredag kl 07:30, enligt ST.nu.

Där ska klubben redogöra för situationen och se över möjligheter att för att säkra föreningens framtida existens. På mötet kommer bland andra ordförande Johan Nikula och lagkaptenen Tommy Naurin att medverka. 

Gif Sundsvall ligger för närvarande tre poäng ovanför kvalstrecket.

https://www.instagram.com/p/BY5vJMenFZe/?hl=en&taken-by=gifsundsvall
Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag