Andreas Isaksson varnas. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅNAndreas Isaksson varnas. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅN
Andreas Isaksson varnas. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅN
Målvakten var arg på grund av tilläggstiden. Foto: ROBERT HENRIKSSON/TT / TT NYHETSBYRÅNMålvakten var arg på grund av tilläggstiden. Foto: ROBERT HENRIKSSON/TT / TT NYHETSBYRÅN
Målvakten var arg på grund av tilläggstiden. Foto: ROBERT HENRIKSSON/TT / TT NYHETSBYRÅN
"Det var frustration, jag tyckte att tre minuters tillägg var alldeles för lite", säger den före detta landslagskeepern. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅN"Det var frustration, jag tyckte att tre minuters tillägg var alldeles för lite", säger den före detta landslagskeepern. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅN
"Det var frustration, jag tyckte att tre minuters tillägg var alldeles för lite", säger den före detta landslagskeepern. Foto: TOBIAS NYKÄNEN / BILDBYRÅN

Isakssons förklaring efter kaosscenerna

Publicerad

ÖSTERSUND. Andreas Isaksson buades ut av Östersundspubliken.

I slutsekunderna varnades han nämligen efter att ha ilsknat till rejält på domaren Andreas Ekberg.

Nu förklarar han sig.

– Det var frustration, jag tyckte att tre minuters tillägg var alldeles för lite, säger han efter 1-2-förlusten.

Graham Potter roterade, minst sagt, friskt efter segern mot Galatasaray i torsdags.

I söndagens hemmamöte med Djurgården bytte ÖFK-tränaren ut nio spelare i startelvan – något som skulle visa sig vara vägvinnande.

Östersund vann med 2-1 efter att Douglas Bergqvist placerat in segermålet bakom Andreas Isaksson i Dif-målet. Den förre landslagsmålvakten ilsknade till rejält i slutsekunderna och stormade fram till domaren Andreas Ekberg för att visa sitt missnöje.

Resultatet? Gult kort och en visselorkan från hemmapubliken.

Isakssson: "Det är en katastrof"

Efter förlusten förklarar 35-åringen varför han ilsknade till.

– Jag tyckte bara att tre minuter var för lite. Tre minuters tillägg var alldeles för lite för den här matchen, det var lite frustration efter att vi hade förlorat, helt enkelt. Det tog för lång tid för dem (Östersund) i slutet, säger han.

Du menar att de maskade?

– Ja. Men det var inte därför vi förlorade, säger han och fortsätter:

– Vi förlorade för att vi var för passiva i den första halvleken. Det var en katastrof. Andra halvlek var okej, men första var en katastrof.  Vad ska jag säga? Jag hittar inget bättre ord än katastrof. Vi ska inte åka upp hit och förlora med 2-1.

Om en vecka möts lagen igen – på Tele 2 arena. 

Chans till snabb revansch, men då måste Djurgården få ordning på sitt spel, menar Isaksson. 

Han är inte alls nöjd med vårsäsongen.

– Det har varit för dåligt. Vi har tagit för få poäng och vi är inte där vi vill vara. Hoppas att vi kan plocka fler poäng under höstsäsongen.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag