Nanne Bergstrand Foto: Andreas L Eriksson
Nanne Bergstrand Foto: Andreas L Eriksson

"Hoppas inte på en fyratimmarsmatch"

Publicerad

Hammarbys tränare Nanne Bergstrand ser fram emot derbyt på söndag.

Men har en uppmaning till Bajens supportrar.

- Jag hoppar inte det blir någon fyratimmarsmatch. Taket kommer att vara på och med tanke på bengaler så kan det ta en hiskelig tid innan matchen är slut, säger han.

 

Efter en mardrömsstart på cupmatchen mot Ljungskile i går vaknade Hammarby till liv.

Laget vände 0-2-underläge till seger med 4-2.

Detta efter att bland annat nyförvärvet Alex gjort ett mål och anfallaren Imad Khalili brutit sin måltorka.

På den efterföljande presskonferensen fick Hammarbys tränare Nanne Bergstrand frågan angående hur han ser på derbyt mot Djurgården på söndag.

- Jag hoppas inte det blir någon fyratimmars match. Med tanke på bengaler och att taket är på kan det ta en hiskelig tid innan den matchen kommer vara slut.

- Det är det som bekymrar mig mest. Det finns så många andra bra matcher att tittat på tv. Ingen vill uppleva en fyratimmarsmatch.

"Inte bara vår match"

Rökutveckling på grund av bengaler har försenat derbymatcher tidigare. Det hoppas Nanne kan undvikas under söndagens match. Vinner Hammarby den matchen har laget goda chanser att gå vidare till kvartsfinal.

- Jag hoppas att det blir en sportsligt intressant historia. Inget säger på förhand att det ska bli en fyratimmarsmatch.

- Vi får se. Vi ska först och främst njuta av att vi har vunnit mot Ljungskile och sedan gå igenom matchen mot Djurgården på onsdag.

- Men det är inte bara vår match som gäller något.

Grupp sex är hyperjämn där Syrianska och Bajen är obesegrade medan Djurgården har tre poäng och Ljungskile noll.

 

 

 

 

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag