Foto: Andreas L Eriksson
 Foto: Andreas L Eriksson
Foto: Magnus Liljegren / All Over Pres
 Foto: Magnus Liljegren / All Over Pres

Hammarby sålde 14 000 årskort – direkt

Publicerad

Hammarbys publikframgångar fortsätter. När klubben i går släppte sina säsongsbiljetter sålde passerade man 14 000-gränsen.

Enbart den första halvtimmen såldes 1 000 säsongsbiljetter. Inför den allsvenska säsongen har Hammarby infört ett tak på säsongsbiljetter på 16 000 stycken.

I fjol vann Hammarby den allsvenska publikligan med ett snitt på 25ı507 åskådare per match.

Om biljettförsäljningen har gått bra har det varit lite sämre på fotbollsplanen under försäsongen. I helgen förlorade man med hela 3-0 mot Helsingborg. Man åkte även på en förlust mot nykomlingen Östersunds FK med 2-0, laget man också möter i den allsvenska premiären på Tele 2 den 4 april. Man besegrade dock nyblivna Superettanlaget Halmstads BK med 4-1. Nästa motståndare för Hammarby är norska Tromsö.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida