Foto: Jonas Ekströmer / Scanpix
 Foto: Jonas Ekströmer / Scanpix

"Det är upp till Högmo om han vill stanna"

Publicerad

Per-Mathias Högmo har blivit en dundersuccé i Djurgården.

Och nu erkänner sportchef Anders Grönhagen att det gärna ser att norrmannen stannar även efter säsongens slut.

– Det hänger på om han vill stanna, säger Grönhagen till SportExpressen.se.

Djurgården hade en poäng när Per-Mathias Högmo tog över klubben i maj.

Nu har de sexton stycken.

En total förändring för Djurgården – vilket sportchef Anders Grönhagen vittnar om när SportExpressen.se träffar honom efter 2-0-segern mot Öster i klubbens sista match på Stockholms stadion.

– Det blev en total förändring. Han är där från åtta på morgonen och har individuella samtal och det är positiva samtal. Han är lyhörd och det behöver vi i klubben, säger Grönhagen till SportExpressen.se.

"Hans beslut"

Hans kontrakt går ju ut efter säsongen...

– Jag håller inte på och petar i det. Han har de här sex månaderna och, ja, förr eller senare får det komma ett beslut om han vill vara kvar eller inte. Det är det det hänger på.

Så det är Högmos beslut?

– Det är alltid två parter, men han måste göra ett val om han vill vara kvar hos oss. Han har varit här och i drygt en och halv månad. Vi har väl förklarat att vi är positiva till en fortsättning.

Ni vill gärna behålla honom?

– Det kan man gott säga.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida