Tusentals britter hängde på låset och tusentals britter köade för att kunna slå till på kapet. Foto: Raachslater / TwitterTusentals britter hängde på låset och tusentals britter köade för att kunna slå till på kapet. Foto: Raachslater / Twitter
Tusentals britter hängde på låset och tusentals britter köade för att kunna slå till på kapet.  Foto: Raachslater / Twitter
Det var Lidls eget märke Allini Prosecco som dealen gällde och inom bara några minuter var sortimentet tömt. Foto: Emmarghh23 / TwitterDet var Lidls eget märke Allini Prosecco som dealen gällde och inom bara några minuter var sortimentet tömt. Foto: Emmarghh23 / Twitter
Det var Lidls eget märke Allini Prosecco som dealen gällde och inom bara några minuter var sortimentet tömt. Foto: Emmarghh23 / Twitter

Tusentals kunder hängde på låset – när Lidl hade superrea på prosecco

Publicerad

Bilder på Twitter visar hur kunderna köade från klockan 07 för att komma över Lidls prosecco.

Flaskorna slumpades bort till ett pris av 34 kronor styck.

Det eftertraktade kapet kunde göras på Lidl-butiker i England, rapporterar The Sun.

Tusentals hugade spekulanter samlades utanför Lidls varuhus över hela England under lördagsmorgonen.

https://twitter.com/icphotography/status/901340841544994817

Anledningen var att en kartong med sex flaskor av prosecco såldes för 20 pund – vilket motsvarar drygt 34 kronor flaskan.

Många britter hängde på låset och tusentals britter köade för att kunna slå till på kapet.

https://twitter.com/raachslater/status/901344753131933696

Det var Lidls eget märke Allini Prosecco som dealen gällde och inom bara några minuter var sortimentet tömt.

 

LÄS MER: Prosecco i stället för choklad i din julkalender

 

https://twitter.com/emmarghh23/status/901339659128774656
Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag