Pappan tittade ned i sonens Happy Meal – blev akut äcklad av det han hittade

Publicerad

När Jonathon kollade ner i sin sons Happy Meal på McDonald’s blev han illamående.

I lådan och över pommes fritesen och sonens nuggets kröp det små gröna flugor.

– Hade jag inte kollat hade min son ätit dem, säger han till The Sun.

Jonathon Cullearn, 23, och hans barn sprang in på McDonald's i Bradford i norra England. Han köpte två Happy Meal till sönerna och en burgare till sig själv.

Som tur var kollade han ned i kartongen när de kommit hem och han hjälpte sin son Dylan komma igång med att äta. 

– Jag öppnade en av lådorna och där var det minst 40 små flugor som kröp omkring, över hela pommes fritesen och på förpackningarna. Hade jag inte sett dem kunde min son ha ätit dem, säger han

– Jag förstår inte riktigt hur något sånt här kan hända och hur så många kunde komma in i lådan. Nu vill jag ha en förklaring på det här från McDonald's om hur de här flugorna kunde hamna där, fortsätter Jonathon. 

Han fick visserligen pengarna tillbaka, men blev förbannad på hur personalen hanterade det eftersom två anställda började skratta om skämta om det när han klagade.

Ett inlägg på Facebook senare och tusentals personer hade delat Jonathons upptäckt vidare.

McDonald's säger till The Sun att de själva utrett händelsen och tagit in en oberoende hygienexpert för att kolla fallet. De misstänker att flugorna kommit in i förpackningen under Jonathons färd från restaurangen till hemmet, där lådan öppnades.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag