Mamman hävdade att hon skulle "shoppa".
Mamman hävdade att hon skulle "shoppa".

Mamman lämnade 4-åriga dottern med främlingar på flygplatsen – kom aldrig tillbaka

Publicerad

Den 29-åriga mamman lämnade sin 4-åring med två främlingar på flygplatsen. 

Men efter fem timmar hade hon fortfarande inte återvänt.  

Nu eftersöks mamman av polis. 

Natten till fredagen anlände Miranda Hakimi Harvey, 29, till Hartsfield-Jackson International Airport i Atlanta, USA, tillsammans med sin 4-åriga dotter. De hade lämnat hemmet i Maryland med bil och kört över 100 mil för att ta sig till flygplatsen, skriver Mail Online

På flygplatsen frågade Miranda två främlingar, ett par, ifall de kan kunde ha koll på dottern medan hon shoppade. 

29-åriga Miranda Hakimi Harvey.Foto: Facebook.

Men Miranda återvände aldrig för att hämta sin 4-åring. 

Fem timmar passerade och paret ringde till slut polisen.  

Hyrt en bil 

Warren Pickard, som jobbar på polismyndigheten i Atlanta, säger att det är oroande att ett barn övergivits på det här sättet. 

– Vem lämnar en 4-åring med främlingar? Någon som är vettig skulle aldrig göra det, även om personen skulle shoppa, säger han.  

Polisen uppger att Miranda kan köra i en vit bil som hon hyrt på flygplatsen, efter att ha lämnat sin dotter. 

Efter att mamman hade lämnat sin dotter på flygplatsen, hyrde hon en vit bil. Foto: Facebook.

Det är ännu inte känt vilka motiv som ligger bakom mammans agerande. 

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag