Lidls nya satsning – korvar med chokladsmak: "Alla älskar choklad!"

Publicerad

Gillar du choklad?

Gillar du honung?

Gillar du öl?

Om svaret är ja finns risken att du kommer älska Lidls nya korvar. 

Lidl har dragit i gång ett nytt program som innebär att de investerar i små irländska matföretag, och därefter låter dem sälja sina produkter genom den tyska butikskedjan, skriver Her

Ett av företagen som har valts ut till programmet är Barry John's Butchers i Cavan, Irland, som även är känt för sin choklad- och honungskorv. (Ja, du läste rätt!)

Choklad-och honungskorv är en av korvsmakerna som Lidl har börjat sälja. Foto: Facebook

Till en början kan denna smakkombination låta som ett recept på totalt misslyckade – men det verkar faktiskt som att dessa korvar går hem bland kunderna. 

          LÄS MER: Tusentals kunder hängde på låset – när Lidl hade superrea på prosecco 

Enligt Barry John, mannen bakom choklad- och honungskorven, är den udda smaken ett framgångskoncept. 

– Alla älskar choklad, så därför bestämde vi oss för att kombinera sött och smakrikt för att skapa lite annorlunda korvar – och människor älskar verkligen dem, säger han. 

Företaget Barry John's Butchers.Foto: Facebook

Korvgeniet (för vi kan nog kalla honom för det) har skapat över 30 revolutionerande korvsmaker – allt från pepperoni- och ost till cheddar- och chili. 

Och för närvarande har han ännu en smak på gång: Svartvinbärs- och Guinnesskorv!

Korvarna finns tillgängliga i Lidl-butiker över hela Irland – så länge lagret räcker. 

Vi har redan bokat flyg. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag