McDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat förMcDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat för
McDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat för
McDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat för Foto: RICH KARECKAS / APMcDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat för Foto: RICH KARECKAS / AP
McDonaldsanställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så de får färre pommes än de betalat för Foto: RICH KARECKAS / AP
”Det var bara en kund som märkte när jag gjorde det" skriver en McDonaldsanställt på Reddit. Foto: Colourbox”Det var bara en kund som märkte när jag gjorde det" skriver en McDonaldsanställt på Reddit. Foto: Colourbox
”Det var bara en kund som märkte när jag gjorde det" skriver en McDonaldsanställt på Reddit. Foto: Colourbox

McDonald's-personal avslöjar: Tricket som blåser dig på halva pommes fritsen

Publicerad

Inte för att pommes är den dyraste "maträtten" – men nog vill man ändå få det man betalar för!

Hur den perfekta pommesen ser ut går det verkligen att tycka olika om. Krispiga eller mjuka, gyllenbruna eller bleka – åsikterna går isär. 

Men något alla kan enas om är att kartongen eller påsen de kommer i ska fyllas – till max. Men om det ligger dig varmt om hjärtat bör du vara uppmärksam. McDonald's-anställda på forumet Reddit avslöjar nämligen att det finns ett sätt att lura kunder så att de får färre pommes än de betalat för, något som Daily record uppmärksammat.

Klämmer kartongen

Tydligen går det att klämma ihop kartongen när pommesen läggs i, och på så sätt ser det ut som om förpackningen är full när den inte är det.

”Det var bara en kund som märkte när jag gjorde det. Han skakade ut pommesen i en påse och hällde sedan tillbaka dem i kartongen, då blev den bara halvfull. Jag gav honom mer pommes då, jag blev jättegenerad. Detta är sju år sedan men jag minns fortfarande hans ansikte”, skriver en person på forumet.

Läsk-fusk

Enligt en annan användare brukade McDonald's-arbetare även uppmanas att fylla läskmuggen till hälften med is, för att på så sätt sälja mindre läsk.

”Jag brukade regelbundet få skit för att jag inte hade i tillräckligt med is i muggen. Men en mugg halvfull med is kommer ju bara få läsken att bli vattnig och då klagar ju så klart gästerna” skriver en person på Reddit.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag