Stacy skrev på Facebook att hon grät när hon läste lappen och förstod vad Sarah hade gjort. Foto: FacebookStacy skrev på Facebook att hon grät när hon läste lappen och förstod vad Sarah hade gjort. Foto: Facebook
Stacy skrev på Facebook att hon grät när hon läste lappen och förstod vad Sarah hade gjort.  Foto: Facebook
Sarah Rowan Foto: FacebookSarah Rowan Foto: Facebook
Sarah Rowan Foto: Facebook

Cancersjuka kvinnan blev av med sitt viktiga bagage – grät när hon upptäckte flygbolagets lapp

Publicerad

Att bagage ibland försvinner på flygplatser är inget nytt. 

Men när cancersjuka Stacy nyligen blev av med sitt bagage fick hon en ovanligt personlig service. 

Stacy Hurt, från USA, blev tidigare under sommaren av med sitt bagage när hon flög från Nashville till hennes hemstad Pittsburgh, USA.

Inuti väskan fanns medicin och hennes lyckotröja som Stacy planerade att ta med sig till sin cellgiftsbehandling morgonen därpå. Eftersom att sakerna var viktiga för henne så ringde hon direkt till flygbolaget, Southwest. 

– Jag hade mycket saker som jag ville ha med mig till behandlingen. En av sakerna var medicin men det var också många personliga grejer. Jag blev väldigt känslosam och började gråta, säger Stacy. 

Stacy Hurt. Foto: Facebook

Hon fick kontakt med Sarah Rowan, som jobbar på flygbolagets kundservice, och hon lovade att göra allt som stod i hennes makt för att Stacy skulle få väskan innan hennes behandling morgonen därpå.

Och det gjorde hon verkligen. 

Väskan stod på trappen

På morgonen vaknade Stacy och upptäckte att hennes väska stod på trappen utanför hennes hus. På väskan satt en handskriven lapp: 

 

"Jag är ledsen för fördröjningen med din väska. Jag och hela Southwest tänker på dig och önskar dig allt det bästa. Sparka den där cancerns rumpa!"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212942556134353&set=p.10212942556134353&type=3&theater

 

Det visade sig att väskan hade kommit till flygplatsen i Pittsburgh klockan två på morgonen, men då hade redan bagagepersonalen slutat för kvällen. 

Sarah hade därför tagit saken i egna händer och letat reda på Stacys adress, och själva levererat väskan. 

Sarah Rowan. Foto: Facebook

– Jag kollade upp hennes adress och hon bodde bara 25 minuter från där jag bor. Att lämna väskan till henne var viktigare för mig än att få sova en halvtimme tidigare, säger Sarah. 

Stacy skrev senare på Facebook att hon grät när hon läste lappen och förstod vad Sarah hade gjort. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag