9–åriga Dane Miller gör originalet avundsjuk. Foto: Facebook
9–åriga Dane Miller gör originalet avundsjuk.  Foto: Facebook

9–åringen sjunger för allt han är värd – nu har sången setts av 22 miljoner

Publicerad

En som verkligen vet hur en powerballad ska sjungas är 9–åriga Dane Miller. 

Hans sånginsats har nu hyllats av miljoner människor. 

Dane Miller, 9, från USA, älskar att sjunga! Han sjunger i duschen, i parken och nu senast – i bilen, skriver CBS News.

På senaste tiden har en låt legat honom särskilt varmt om hjärtat: Whitney Houstons superhit "If I don't have you" från 1993. 

– Vi såg en dokumentär om Whitney för ungefär en månad sedan, och efter det började han lyssna på hennes låtar, och den här fastnade han särskilt för, säger Danes mamma, Danna Miller. 

Foto: Facebook

Har setts av miljoner

Förra veckan filmade Danes pappa honom när han sjöng låten i bilen, framträdandet var komplett med inlevelsefulla rörelser. 

Danes faster Jeanne Miller publicerade videon på Facebook och 9–åringens sång har nu visats över 22 miljoner gånger. 

– Är han inte den sötaste någonsin? Han älskar att sjunga! Whitney hade varit stolt, skriver Jeanne i inlägget.

Foto: Facebook

 

Hoppas kunna inspirera

Dane har Downs syndrom och nu hoppas hans mamma att videon kan visa att barn med speciella behov kan göra allt som de drömmer om. 

– När jag läser kommentarerna blir jag rörd. Andra familjer som har barn med Down syndrom har lagt upp egna bilder på sina barn. Vi hoppas att den här videon ska ge glädje och skratt, säger Danna Miller. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag