Di TV är ett samarbete mellan Dagens industri och Expressen TV. Foto: Di TVDi TV är ett samarbete mellan Dagens industri och Expressen TV. Foto: Di TV
Di TV är ett samarbete mellan Dagens industri och Expressen TV. Foto: Di TV
Nu får Sverige en renodlad ekonomikanal. Foto: Di TVNu får Sverige en renodlad ekonomikanal. Foto: Di TV

Nu får Sverige en renodlad ekonomikanal.

 Foto: Di TV

Vi söker affärschef/ produktchef och projektledare till DiTV

Publicerad

Vill du starta Sveriges ekonomi-tv-kanal?

Di TV, ett samarbete mellan Dagens industri och Expressen TV, lanseras under 2017 och blir en dynamisk och kreativ miljö för dig som vill göra den nya tidens medieaffärer med fokus på rörlig bild.

Vi söker sedan tidigare flera journalister, läs mer om dessa tjänster här.

Och nu söker Di TV dessutom en affärschef/produktchef samt flera projektledare. Ni ska vara med skapa en ny tv-kanal med olika digitala produkter om börs och andra affärer, riktade till beslutsfattare och en stor publik som är intresserad av ekonomi, politik och andra samhällsfrågor.

 

• Di TV kommer att erbjuda traditionella annonserbjudanden i just Di TV, men också på Dagens industris och Expressens olika plattformar såsom papperstidningarna och de digitala produkterna.


• Di TV kommer också att erbjuda kreativa lösningar såsom event, branded content och natives. Det blir förstås ett stort kommersiellt fokus, eftersom vi vet att framgång inte är någon slump.


• Di TV görs av Dagens industri, marknadsledare inom ekonomijournalistik sedan 1976, och Expressen TV, Sveriges snabbast växande journalistiska tv-media och partnerkanal till CNN.


• Di TV ska kombinera Dagens industris starka varumärke och kompetens med potentialen i Expressens 2,3 miljoner dagliga läsare och tittare. Samarbetet är unikt i medievärlden.

 

Tomas Kvarnkullen i "Börsmorgon".

 

Som affärschef/produktchef kommer du att jobba nära Dagens industris chefredaktör Lotta Edling och Expressens chefredaktör Thomas Mattsson. Du rapporterar till Alexander Lydecker, som är annonschef på Bonnier News. Ditt uppdrag blir att paketera och leda försäljningsarbetet för Di TV. Du har förstås redan stor erfarenhet av digitalt sälj, gärna inom tv.

 

Som projektledare ansvarar du för direkt försäljning, samt för att skapa innovativa affärer utifrån kundens KPI:er. På Di TV jobbar vi med insikter, strategi, kreation, innehållsproduktion, data och optimering. Du är därför bra på att paketera och älskar att pitcha och presentera idéer och koncept internt och mot kund. Du agerar rådgivare och utbildar våra kunder om vikten och möjligheter kring innehållsaffären.

 

Di TV gör affärer med större annonsörer och mediebyråer, och har ett nära samarbete med SAM (senior account managers) och KAM (key account managers) på Bonnier News Sales annonsavdelning.

Vi tror att du är en drivande, idérik och engagerad person som utmanas av utveckling. Du är naturligtvis strukturerad och noggrann, har stor förståelse för den digitala affärer och bakom dig finns minst fem års erfarenhet som projektledare med säljansvar ifrån ett mediehus, eller content- eller reklambyrå.

Övrigt

Tjänsterna är en tills vidare med placering på Expressen i Marieberg, Stockholm, men du kommer att arbeta nära Dagens industris organisation som sitter i samma hus. Provanställning kan komma att tillämpas. Skicka in din ansökan i dag. Intervjuer sker löpande.

 

Mejla din ansökan till Bella Levy, chef för Expressen TV, på bella.levy@expressen.se

Fackliga frågor ställer du till Lena Pehrsson, ordförande för Unionen-klubben, på lena.pehrsson@expressen.se

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag