En del av Expressens sociala medier- och trafikredaktion. Karin Skogh, Helén Rasmusen, Atilla Yoldas, Alexandra Algerydh, Dan Edström, Emma Malmlöf, Alexandra Andersson, Magda Omerspahic, Lars Lindström, Frida Nilsson, Andreas Häggström, Pontus Johansson, Henrik Kilefors, Kristina Pousette.
En del av Expressens sociala medier- och trafikredaktion. Karin Skogh, Helén Rasmusen, Atilla Yoldas, Alexandra Algerydh, Dan Edström, Emma Malmlöf, Alexandra Andersson, Magda Omerspahic, Lars Lindström, Frida Nilsson, Andreas Häggström, Pontus Johansson, Henrik Kilefors, Kristina Pousette.

Nu är det över 400 000 som gillar Expressen på Facebook

Publicerad

Hurra! Nu är det över 400 000 som gillar Expressen på Facebook.

– Facebook är en viktig plattform för oss eftersom vi vill nå ut till så många läsare som möjligt med vår innehållsmix och finnas där läsarna finns, säger Karin Skogh, tf editionschef för sociala medier på Expressen.

Vassa krönikor, engagerande debattartiklar och människor med historier som berör – på Expressens Facebooksida får fansen allt från nöje till nyheter och sport i sitt dagliga flöde. 

De som tryckt "gilla" får dessutom ta del av korta videoklipp som förklarar stora nyheter på ett enkelt vis. 

Och nu är det över 400 000 som gillar Expressen på det sociala mediet.

– Vi är glada över att fler och fler gillar vår största Facebook-sida där vi också ser ett enormt engagemang för allt det innehåll vi publicerar, säger Karin Skogh, tf editionschef för sociala medier.

Karin Skogh, tf editionschef för sociala medier.Foto: OLLE SPORRONG

Finns där läsarna finns

Via Expressens Facebooksida får de som gillar Expressen de senaste nyheterna och snackisarna samt kan själva diskutera dem med andra läsare. 

– Facebook är en viktig plattform för oss eftersom vi vill nå ut till så många läsare som möjligt med vår innehållsmix och finnas där läsarna finns, säger Karin Skogh.

Dessutom kan de som gillar Expressen också nå Expressens redaktion dygnet runt för att skicka in sina nyhetstips och bilder – med chans att bli belönad. Varje månad väljer Expressen en läsarbild som belönas med 7 171 kronor.

I fjol skapade Expressens poster på Facebook också mest engagemang av nyhetsmedierna i Sverige.

Följ Expressen här på Facebook du också! 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag