Jonathan Olsson och Magnus Anjou tog hem första pris i kategorin årets säljaffär på Bonnier Sales Awards. Foto: RIKARD WESTMANJonathan Olsson och Magnus Anjou tog hem första pris i kategorin årets säljaffär på Bonnier Sales Awards. Foto: RIKARD WESTMAN
Jonathan Olsson och Magnus Anjou tog hem första pris i kategorin årets säljaffär på Bonnier Sales Awards. Foto: RIKARD WESTMAN
Jonathan Olsson & Magnus Anjou vann i ­kategorin årets säljaffär med kampanjen ”Årets eldsjäl”. Foto: EXPRESSENJonathan Olsson & Magnus Anjou vann i ­kategorin årets säljaffär med kampanjen ”Årets eldsjäl”. Foto: EXPRESSEN
Jonathan Olsson & Magnus Anjou vann i ­kategorin årets säljaffär med kampanjen ”Årets eldsjäl”. Foto: EXPRESSEN

Expressens säljare prisades på galan

Publicerad

Nu har priserna delats ut i Bonnier Sales Awards.

Expressens Jonathan Olsson och Magnus Anjou vann i kategorin årets säljaffär – med nativekampanjen "Årets eldsjäl".

– Att vinna är helt galet kul, säger Magnus Anjou, ansvarig för kunden Folkspel på Expressen.

På fredagskvällen var det dags för Bonnier Sales Awards i Gyllene salen i Stockholms stadshus. På galan uppmärksammas annonsförsäljare inom Bonnierkoncernen.

Totalt utses vinnare i fyra kategorier: årets säljare, årets säljchef, årets säljaffär och årets nykomling.

 

LÄS MER: Expressens Lydecker vann årets prestation 2016

 

Flera medarbetare på Expressen var nominerade – och i en av de tuffa kategorierna kom vinsten.

Jonathan Olsson, projektledare vid den så kallade brand studio-verksamheten, som jobbar med Expressens nya reklamintäkter och Magnus Anjou på Expressen tog hem förstapriset i kategorin årets säljaffär. De prisas för kampanjen "Årets eldsjäl" tillsammans med kunden Folkspel.

Vinnaren: "Helt galet"

– Det är helt galet för konkurrensen här är så otrolig. Men det vi har gjort är å andra sidan så stort. Vi har drivit ett nativeprojekt som ingen annan har gjort, säger Magnus Anjou, kundansvarig för Folkspel på Expressen.

 

LÄS MER: Anna Karlsson från Luleå är Årets Eldsjäl

 

Han fortsätter:

– Att få den här belöningen, att det här blir sett, det är fantastiskt. Kunden har varit otroligt rolig att jobba tillsammans med och vi har gjort riktiga avtryck i folks medvetanden. Det här har verkligen engagerat.

 

 

 

 

Kollegan Jonathan Olsson är också glad över vinsten:

– Det känns superroligt, det här är något som alla som jobbar inom Bonnierbolag strävar efter. Det känns verkligen som att det är ett bevis på att vi gör rätt saker, säger han.

Förstapriset delas med John Graney och Brenda Oliveri på Bonnier Corporation.

Nära samarbete med Folkspel

Anna Arvidsson.Foto: Olle Sporrong

Anna Arvidsson är chef för den så kallade brand studio-verksamheten. Så här säger hon om vinsten:

– Hela Bonnier behöver se över ett helt nytt sätt att göra affärer. Därför är det extra roligt att just Folkspel, som är en kund som har ökat jättemycket, vinner. Och det är roligt att det är något man vill påvisa inom Bonnier.

Vinnarna gratuleras av Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.

– Stort grattis! Affärsutveckling, som exempelvis starkare relationer till reklamköparna och nya former för kommersiella budskap, är viktig för Expressens affär. Brand studio-verksamheten bidrar till att finansiera vår prisbelönta journalistik, säger han.

Nominerade till flera priser

Brand studio-verksamheten har även nominerats till INMA Awards och till "Årets dagstidning" i kategorierna "Årets affär" och "Årets kampanj".

Expressens Henrik Talme var nominerad i kategorin årets nykomling och Paul Brandenfeldt i kategorin årets säljchef på galan. I den första kategorin vann Rebecka Edgren Aldén från Bonnier Tidskrifter och i den andra vann Christel Rex Laugen på Benjamin Media.

Camilla Strömberg på TV4 blev ”Årets säljare”.

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag