Sahlin: "Det här är en otålig kampanj"

Publicerad
Uppdaterad
Moderaterna vill värva röster från Socialdemokraterna.
Strunt, tycker Mona Sahlin.
- Min stora ambition är att göra de arbetslösa ungdomarna färre, säger partiledaren som presenterade partiets vaslkampanj i dag.

VAD TYCKER DU? Klicka här för att se S-valaffischerna! Rösta längst ned i artikeln.
Moderaterna går öppet ut med att de satsar hårt på att värva Socialdemokraterna till valet.
Partiledaren Mona Sahlin tycker att det finns viktigare saker att satsa på.
– Om deras stora ambition i valrörelsen är att ta röster från oss så är min stora ambition att göra de arbetslösa ungdomarna färre och jobben fler, säger Sahlin enligt TT.

"Vill förändra på riktigt"

Socialdemokraterna fokuserar på ungdomsarbetslöheten på sina valaffischer och pekar på SCB:s statistik att över 200 000 unga saknar jobb och att den totala arbetslösheten består av 466 000 personer.
– Det här är en otålig kampanj. Vi vill förändra på riktigt. Vi kan inte vänta, säger Mona Sahlin och fortsätter:
– Regeringen är väldigt medveten om att de förlorar valet om resultatet av regeringens politik diskuteras.
Sahlin säger att statsminister Reinfeldt pratar om en synvilla och för kampen mot statistiken.
– Vi vet vad vi vill göra för Sveriges ungdomar kan inte vänta. Det här är på riktigt – det är ingen synvilla, säger Mona Sahlin, enligt TT.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst idag