Ett felmeddelande är allt som möter en när man försöker nå sajten.Ett felmeddelande är allt som möter en när man försöker nå sajten.
Ett felmeddelande är allt som möter en när man försöker nå sajten.
Twitter har för närvarande stora problem. Foto: Mary TurnerTwitter har för närvarande stora problem. Foto: Mary Turner
Twitter har för närvarande stora problem. Foto: Mary Turner

Twitter ligger nere: "Något är tekniskt fel"

Publicerad

Twitter har drabbats av störningar och användare kom inte åt tjänsten under tisdagen.

Via sin egen hemsida skrev de:

"Något är tekniskt fel."

På tisdagsmorgonen drabbades sociala medier-jätten Twitter av tekniska problem. Användare kunde inte ta sig in på tjänsten.

Så fungerade det även i dag, tisdag. Efter ett par timmar gick Twitter upp igen, dock inte för alla. Vissa störningar rapporteras ligga kvar även efter att de flesta användarna återfått sin tillgång.

Vad som låg bakom störningen är oklart och företaget meddelade kort via sin hemsida att de arbetade med det.

"Något är tekniskt fel. Tack för din uppmärksamhet – vi ska fixa till det och ha saker i ordning snart igen", skrev Twitter via sin hemsida.

Det är inte första gången mikrobloggen drabbats av tekniska problem. I november 2015 gjorde ett internt serverfel att tjänsten gick ner och användare kunde varken komma åt den via dator eller mobiltelefon.

Efter ett par timmar lättade problemen då och efter ett tag kunde användare återigen använda Twitter.

Hannes Lundberg Andersson
Hannes Lundberg Andersson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag