Grattis alla 80- och 90-talister. Nu gör Lunarstorm comeback!

Grattis alla 80- och 90-talister. Nu gör Lunarstorm comeback!

Nostalgi: Webbsajten Lunarstorm är tillbaka

Publicerad

Vilken nostalgichock! Sveriges första stora communitysajt "Lunarstorm" är tillbaka – nu under namnet "Stajlplejs", skriver Göteborgs-Posten.

Grattis alla 80- och 90-talister. Nu får ni chansen att uppleva en nostalgisk resa tillbaka till sociala mediernas barndom. Sajten "Lunarstorm", Sveriges första riktigt stora sociala mötesplats, gör nämligen comeback efter fem års tystnad.

Som mest var vi 1,2 miljoner medlemmar som hängde i våra "krypin", förde dagbok, kladdade *kjamiz* i våra vänner gästböcker och kanske till och med blev kära för första gången. Nu är det alltså dags att damma av det gamla "lunarnamnet" och surfa in på "lunar memory lane" – som enligt uppgifter kommer att att se ut precis som förr.

Grundades 1996

"Lunarstorm" utvecklades ur Nordens första digitala mötesplats vid namn "Stajl Plejs Community" som grundades av Rickard Ericsson från Varberg år 1996. År 2000 togs driften av "Stajl Plejs" över av nyskapade bolaget Lunarworks och dagen innan bytte webbplatsen namn till "Lunarstorm".

I augusti 2010 lades "Lunarstorm" ner och ersattes av mötesplatsen LS8 som är stängd sedan hösten 2011.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst idag