OBS! Genrebild. Foto: Colourbox

OBS! Genrebild.

 Foto: Colourbox

Mamman vann 13 miljoner på nätcasino

Publicerad

Jeanette trodde inte sina ögon när hon förstod att hon hade vunnit jackpot på nätcasinot.

I dag är hon 13 miljoner kronor rikare än vad hon var i går.

– Jag trodde först att det var fejk, säger Jeanette.

Småbarnsmamman Jeanette hade precis kommit hem efter att ha varit ute med sina hästar. Klockan var tio på kvällen och hon var dessutom trött efter en lång dag på jobbet.

Hon satte sig i soffan och spelade på nätcasinot, men så märkte hon att det blinkade till på skärmen.

– Jag har tidigare vunnit småsummor så jag förstod att det hade att göra med att jag hade vunnit, säger Jeanette.

"Går inte att beskriva"

Först trodde hon att hon hade att det rörde sig om några tusenlappar, men det visade sig i stället vara hisnande 13 miljoner kronor.

– Klockan tolv i natt ringde jag hela min familj för att få det bekräftat. Jag trodde först att det var fejk och min pappa sa att "det där är inget du kan tro på förrän du har fått pengarna på kontot", säger hon och fortsätter:

– Jag har fortfarande inte fattat det, det går inte att beskriva. I går var jag fattig och i dag är jag rik.

Gratulerade henne

Men i dag så fick hon det bekräftat.

– Jag ringde faktiskt upp henne i morse och gratulerade henne till vinsten. Sedan fick jag höra den fantastiska storyn om att hon skulle behöva jobba hela sommaren utan någon semester, så det var fantastiskt kul att få gratulera henne, säger Jonas Daag, Sverigechef för nätcasinot Comeon.

Enligt Jonas Daag går de stora jackpotvinsterna ut ungefär vart fjärde eller femte månad men det är inte varje gång som vinnaren dras i Sverige.

Dra på utlandsresa

För Jeanette väntar nu nästan ett helt nytt liv.

Men något första stort köp har hon inte funderat över.

– Nej, men jag ska ta mina släktingar på en utlandsresa med barn och allting. Sen kommer det gå åt pengar här hemma. Men det är en sjuk tanke att jag nu faktiskt kan köpa allt kontant och säkra framtiden för mina barn, säger Jeanette.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag