Kampanjen är det senaste resultatet av ett långt samarbete mellan Expressen och Folkspel.
Kampanjen är det senaste resultatet av ett långt samarbete mellan Expressen och Folkspel.

Köp lotter och få tidning på köpet

Publicerad

I sommar får du som köper två stycken Sverigelotter Expressen på köpet. 

Kampanjen är det senaste resultatet av ett långt samarbete mellan Expressen och Folkspel, som äger Sverigelotten. 

– Nu tar vi ännu ett steg och erbjuder våra läsare ett fint sommarerbjudande i butik som vi hoppas att många nappar på så klart, säger Ida Testen, ansvarig för kampanjen på Expressen.

Expressens kampanj tillsammans med Sverigelotten och Folkspel sträcker sig över hela juli och kommer att marknadsföras i butiker över hela landet.  

Kampanjen går ut på att du som köper två "Sverigelotter" får en gratis Expressen, GT eller Kvällsposten på köpet. 

Erbjudandet gäller med kupong som kommer att finnas i tidningen och i butik. Det fungerar i alla butiker där man kan köpa Sverigelotten runtom i Sverige. Det kommer att marknadsföras i Expressen, ute på stan och i radio- och tv-reklam. 

– Vi vill att så många som möjligt ska kunna läsa Expressen. Läsning och sommar hör ihop och då vill vi gärna uppmuntra till att den som inte alltid köper tidningen nu ska kunna få chansen, säger Marie Cavallin, försäljningschef på Expressen. 

Hon får medhåll av Eva Kåpe, produkt- och marknadsansvarig för skraplotter på Folkspel som äger Sverigelotten. 

– Erbjudandet är ett riktigt sommarklipp som vi hoppas och tror skall bli en succé. Två så starka varumärken tillsammans ger kunden ett svårslaget erbjudande – dubbel chans till 25 miljoner och senaste nytt med Sveriges ledande kvällstidning, säger Eva Kåpe. 

Folkspel är en ideell organisation vars syfte är att generera pengar till föreningslivet. Överskott från försäljningen av Sverigelotten går oavkortat till svenskt föreningsliv, vilket är något som Expressen gärna vill vara med och stötta. 

Expressen har sedan flera år ett samarbete med Folkspel, bland annat genom galan "Årets eldsjäl" där anonyma eldsjälar inom föreningslivet hyllas via nomineringar och får en fin utmärkelse för sina ovärderliga insatser inom barn och ungdomars aktiviteter och hälsa. 

 – Nu tar vi ännu ett steg och erbjuder våra läsare ett fint sommarerbjudande i butik som vi hoppas att många nappar på så klart, säger Ida Testen, ansvarig för kampanjen på Expressen.

Så går kampanjen till

Den som köper två Sverigelotter under perioden 1-31 juli får ett nummer av Expressen, GT eller Kvällsposten på köpet. 

Erbjudandet gäller med kupong som kommer att finnas i tidningen och i butik. Det fungerar i alla butiker där man kan köpa Sverigelotten runtom i Sverige. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag