Schlageraktuella Nanne Grönwall är vinnare redan innan tävlingen på lördag. Hon besegrade både Lena Philipsson och Petra Nielsen i kampen om en huvudroll i musikalen "Sweet charity".
Schlageraktuella Nanne Grönwall är vinnare redan innan tävlingen på lördag. Hon besegrade både Lena Philipsson och Petra Nielsen i kampen om en huvudroll i musikalen "Sweet charity".

Kolla, Nanne har redan besegrat Lena PH

Publicerad
Uppdaterad
VÄXJÖ. Schlageraktuella Nanne Grönwall är vinnare redan innan schlagern avgjorts på lördag.
I kampen om huvudrollen i musikalen Sweet charity på Intiman i Stockholm besegrade hon Lena Philipsson och Petra Nielsen.
– Det här är jätteroligt, säger sångerskan. I januari 2006 sätter Intiman upp musikalen "Sweet Charity". Huvudrollen har tidigare gjorts av bland andra Shirley McLane. – Superroligt. Det ska bli jättespännande, säger Nanne.

Redan vinnare

Och trots att schlagerdeltävlingen i Växjö inte avgörs förrän på lördag är Nanne Grönwall redan en segrare. I kampen om huvudrollen besegrade hon genrekollegorna Lena Philipsson och Petra Nielsen.

Åker till Broadway

I vår åker Nanne Grönwall över till Broadway för att specialstudera den amerikanska versionen av musikalen. Men först gäller alltså jakten på ännu en schlagertitel.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag