Hanna Bergholm har rekryterats som nu kommunikationschef för Moderaterna.
Hanna Bergholm har rekryterats som nu kommunikationschef för Moderaterna.

Hon ska locka kvinnliga väljare till M

Publicerad

Hanna Bergholm är Moderaternas nya kommunikationschef.

Nu ska nätdejtingsajten Match.coms förra marknadsdirektör ragga kvinnliga väljare.

– Vi måste påminna kvinnorna hur mycket pengar de faktiskt har fått extra i fickan, säger hon.

Moderaterna har i två eftervalsanalyser efter varandra slagit fast att man inte lyckas nå tillräckligt många kvinnliga väljare. När partisekreteraren Kent Persson nu rekryterar ny kommunikationschef är det just kvinnorna som står i fokus.

– Till kvinnor kanske man inte alltid ska skrika ut sitt budskap. Man kanske har ett annat tilltal än vad man har mot män. Det kan vara ett mjukare tilltal och ibland kan man behöva nå kvinnor på andra sätt. Genom sociala medier, via bloggare och liknande sätt, säger Hanna Bergholm.

Hon är ny i politiken.

"Blev nyligen medlem"

– Jag har alltid röstat på Moderaterna och blev nyligen medlem, säger Hanna Bergholm.

Hon kommer direkt från näringslivet med ett förflutet i företag som Glocalnet och Spray.

– Hanna har en gedigen erfarenhet av att målgruppsanpassa budskap, något jag tror kommer att vara väldigt viktigt framöver och en bärande del i Moderaternas valstrategi, säger Kent Persson.

Det är första dagen på jobbet men Hanna Bergholm låter redan påfallande lik partiledaren:

– Jag kommer att behöva åka och lyssna ute på arbetsplatser. När man sitter i samtal, det är då saker och ting kommer fram, det är då man förstår vad vi kan göra bättre, svarar hon på frågan om vad Moderaterna måste göra för att locka kvinnliga väljare.

 

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag