Robert Wells gillar Gekås i Ullared. Så när det är dags för premiär av programmet är han där för underhålla mitt i shoppingen. Foto: Kanal 5
Robert Wells gillar Gekås i Ullared. Så när det är dags för premiär av programmet är han där för underhålla mitt i shoppingen.  Foto: Kanal 5

Robert Wells har vipkort på Gekås

Publicerad
Uppdaterad
I Ullared köar kunder i timmar för att komma in i varuhuset.
Men inte Robert Wells - han har vipkort.
- Det är mycket bättre att ha vipkort där än på Spy Bar och allt vad de heter, säger han.
I kväll är det premiär för Kanal 5:s nya realityserie om lågprisvaruhuset i Ullared. Bland alla glada shoppare syns Robert Wells. Han är där för att uppträda. Och det är långt ifrån första gången han är där. Han är nämligen något av en stammis.
- Jag har faktiskt vipkort där. Jag har lärt känna de som har stället och får komma efter stängning och gå och handla i lugn och ro utan att behöva stå i kö.

"Älskar att vara där"

- Alla skryter ju alltid om vilka ställen de har vipkort till, men jag tycker att det är mycket coolare att ha vipkort till Ullared. Jag älskar att vara där nere.
Hur ofta är du där på ett år?
- Vi åker dit med äldre släktingar ibland och eftersom det är nära till Falkenberg åker vi dit när vi ska handla något. Jag gillar det där okonstlade och lantliga. Jag är väldigt mycket emot allt flashande med märkeskläder och sånt. Jag gillar när det är naturligt.

"Älskar att gå loss"

Vad är det största fyndet du har gjort där?
- Eftersom jag är en sån tekniknörd så älskar jag att gå loss på teknikavdelningen. Jag är inte så mycket för att shoppa kläder, men teknik kan jag inte få nog av.
I programmet kan man se uttråkade män som väntar medan fruarna shoppar loss. Du som är ett proffs, vad har du för överlevnadstips?
- Jag brukar dra till bilmuseet. Gillar man inte att shoppa kan man ju sitta och fika någonstans också kanske.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag