ANNONS:
ANNONS:

Laleh: "Laleh"

ANNONS:
(Warner)

POP

Eldsjälen Laleh ligger verkligen i riskzonen för att blir uppraggad i SSU:s medlemsregister. Här har vi en ung kvinnlig blatte-Cornelis som har all rätt i världen att kalla sig äkta. Hon skriver, producerar, sjunger på multikultisvenska och spelar alla instrumenten själv på ett otäckt föredömligt sätt.                  Hon spelar invandrarkusinen i Josef Fares filmer, slår sig fram som ung maskrostjej med gubbtjyvslinne, sjunger om bostadsbristen i Stockholm och integrationsproblemen, snackar flytande persiska, uppträder på fritidsgårdar och feministiska Bangfester och ger dessutom bort en del av skivintäkterna till välgörenhet. Laleh måste se upp så hon inte blir elevrådsordförande i Mona Sahlins våta dröm.                       Men trots att naturbarnet gärna får för många proggiga kladdkritor att brassa på sin yviga kreativitet med, är Laleh ändå oemotståndligt cool och mystisk i jämförelse med alla andra skitnödiga vita vispopbrudar med gitarr och trollfrisyr. Manisk mångsidighet har inget med begåvning att göra. Tvärtom. Men snälla tjejer som kan prata fint om känslor är ju numera en bristvara.
Mejla Skriv ut
Rätta text- och faktafel
ANNONS:
ANNONS:
MEST LÄST PÅ EXPRESSEN.SE/NÖJE
ANNONS:
Recensioner av film, musik och tv
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
Senaste recensionerna
FIlmrecensioner
ANNONS:
FIlmrecensioner
FIlmrecensioner
ANNONS:
FIlmrecensioner
FIlmrecensioner
ANNONS:
FIlmrecensioner
Musikrecension
Musikrecension
Musikrecension
Musikrecension
Musikrecension
Musikrecension
TV-recension
TV-recension
TV-recension
TV-recension
MEST LÄST I DAG
ANNONS:
ANNONS:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader