Agnes - Stronger

(Sony BMG)
R&B

Jag har inget emot Agnes

. Inte som person, sångerska eller idol. Men musiken låter hjärntvättad. Den skulle behöva avprogrammeras av FBI:s främsta psykteam under ett par månader. Trots att varje lillgammal text handlar om brustna hjärtan eller lyckliga relationer så är känslomätaren fastklistrad på noll. Stronger låter som elva osexiga raggförsök på en anonym radioproducent. Låtarna försöker inte ens. Utmanar noll. Klär sig bara i samma kostym som alla andra och hoppas passa in nånstans.

Det kommer den

säkert att göra. Det finns alltid gott om plats för skval. Men samtidigt visar Agnes inte något som inte gör henne utbytbar. Visst: hon kan sjunga. Visst, hon har kämpat inför miljonpublik på bästa sändningstid och har gott om fans. Men det är nyckfulla fans och att Agnes två album in i karriären fortfarande låter som en tonsäker men likgiltig cover-robot är en solklar skuffelse.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.

FIlm