Ett svensk företag har börjat sälja push up-kalsonger för killar som vill framhäva sina familjejuveler.
Ett svensk företag har börjat sälja push up-kalsonger för killar som vill framhäva sina familjejuveler.

Nu kan ni få ett lyft, killar!

Publicerad
Uppdaterad
Här är ett lyft för den svenska snoppen.
Nu kommer push up-kalsongen.
- Det är väl alltid bra att lyfta upp det man har, säger Expressens relationsexpert Katerina Janouch.
En kul grej, men ingenting jag skulle ha på mig, säger Alexander Magnusson från Södertälje.
De svenska tillverkarna har inspirerats av 90-talets push up-behå. Med hjälp av lite skumgummi kan skrevet (kanske) framstå i bättre dager. - Killar har behov av att förstora sina grejer, säger Peter Siljerud, grundare av företaget JH Wonderwear.

Killar alltmer fåfänga

Idén kom efter en trendanalys av Peter Siljerud och hans kollega. - Killar blir mer och mer fåfänga. Försäljningen av krämer för män ökar, de ska vara solbrända och vältränade, säger han. Kan inte fuskkalsongerna kännas som falsk marknadsföring? - Det spelare ingen roll om man redan är hemma. Sen är det samma problematik med tjejer som har push up-behå.

En bild av verkligheten

Katerina Janouch tycker tvärtom att en vaddering ger en mer korrekt bild av verkligheten. - Eftersom penisen är slak i vanliga fall kan den ändå vara missvisande. Dessutom så slipper man den där ihopknycklade strumpan, säger hon. Expressens kalsongtestare Alexander Magnusson, 27, är måttligt imponerad. - Grenen var ju jättestor. Det känns som man har komplex, säger han. - Känns mest som en rolig grej att ha på en maskerad.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag