Bara 200 personer har köpt biljetter för att lyssna på Sophie Zelmani. Foto: Sven Lindwall
Bara 200 personer har köpt biljetter för att lyssna på Sophie Zelmani.  Foto: Sven Lindwall

Malmöpubliken nobbar Zelmani och Eldkvarn

Publicerad
MALMÖ. Publikintresset för Eldkvarn och Sophie Zelmanis dubbelkonsert i Folkets Park på lördag är lågt.
Endast 200 biljetter är sålda.
- Det är för mycket arrangemang i Malmö som konkurrerar med oss, säger Jonas Appelqvist, scen-och arrangemangsansvarig i Folkets Park.
Eldkvarn och Sophie Zelmani ger bara två dubbelkonserter i sommar. En av dem äger rum i Folkets Park i Malmö på lördag.
Men hittills är alltså publik-intresset svalt.
– Vi har sålt ungefär 200 biljetter i dagsläget, säger Jonas Appelqvist, som arbetar med konsertarrangemangen i Malmöparken.
Därmed fortsätter Folkets Parks negativa publiktrend. I fredags lockade Måns Zelmerlöw omkring 700 besökare.

Vill ha fullsatt

– Klart att vi alltid vill ha fullsatt. Men det är en mättnad på marknaden, det arrangeras så pass mycket i Malmö, säger Jona Appelqvist.
– Det blir svårt att locka publiken.
Inför lördagens spelning har administrationen i Folkets Park valt att inte ha något publikmål med så-och-så-många tusen besökare.
– Nej, det är svårt att förutse. Och eftersom publiken inte är den flitigaste blir det ännu svårare att nå ett uppsatt mål. Vi får helt enkelt se hur många som kommer, säger Jonas Appelqvist.
För tillfället är inga ytterligare konserter i Folkets Park inplanerade.
Joakim Gerhardsson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag