Amerikanska tidsskriften Playboy fick syn på Angelica Blicks Instagramflöde - och de gillade vad de såg. Foto: Robert EklundAmerikanska tidsskriften Playboy fick syn på Angelica Blicks Instagramflöde - och de gillade vad de såg. Foto: Robert Eklund
Amerikanska tidsskriften Playboy fick syn på Angelica Blicks Instagramflöde - och de gillade vad de såg.  Foto: Robert Eklund
Nu lyfter de fram henne som veckans "Instagramförälskelse". Foto: Robert EklundNu lyfter de fram henne som veckans "Instagramförälskelse". Foto: Robert Eklund
Nu lyfter de fram henne som veckans "Instagramförälskelse".  Foto: Robert Eklund
Nyligen blev storbloggerskan nominerad till "Årets Instagrammare" i en gala för årets främsta sociala medie-profiler. Foto: Robert EklundNyligen blev storbloggerskan nominerad till "Årets Instagrammare" i en gala för årets främsta sociala medie-profiler. Foto: Robert Eklund
Nyligen blev storbloggerskan nominerad till "Årets Instagrammare" i en gala för årets främsta sociala medie-profiler.  Foto: Robert Eklund

Hyllas nu av Playboy: Instagramförälskelse

Publicerad

Hon är flerfaldigt prisad för sin blogg och har över 200 000 följare.

Nu uppvaktas den svenska toppbloggerskan Angelica Blick av Playboy som veckans "Instagramförälskelse".

"Se varför denna stilfulla pangtjej har fått oss förälskade denna vecka", skriver de på sin sajt.

Amerikanska tidsskriften Playboy fick syn på Angelica Blicks Instagramflöde - och de gillade vad de såg.

Nu lyfter de fram henne som veckans "Instagramförälskelse".

"Möt Angelica Blick, den svenska kvinnan som bemästrat konsten att ta solskensselfies bättre än alla andra på Instagram. Bläddra igenom galleriet för att se varför denna stilfulla pangtjej har fått oss förälskade denna vecka".

Det är inte bara tidsskriften som uppskattar Blicks Instagramflöde.

Nyligen blev storbloggerskan nominerad till "Årets Instagrammare" i en gala för årets främsta sociala medie-profiler.

"Jag känner mig så hedrad! Jag har aldrig tidigare varit nominerad i något med min Instagram så detta känns så sjukt kul och jag är så glad", skrev Angelica då på sin blogg.

 

LÄS MER: "Playboy"-stjärnan skiljer sig efter otrohet

 

Nakenstopp för tidningen

Tidigare i år meddelades att den amerikanska tidskriften Playboy slutar med att ha bilder på nakna kvinnor på sidorna.

Nakenstoppet är en del i en planerad omgörning av tidskriften som planeras till mars nästa år. En orsak är att få sprida Playboys material via sociala medier, som ofta har riktlinjer som sätter stopp för nakenhet.

 

LÄS MER: Playboy-modellen anklagad för bluff

 

Playboy har också under lång tid kämpat mot vikande upplagesiffror. När den 1972 var som populärast trycktes den i över sju miljoner exemplar, att jämföra med 800 000 i dag.

– Tidskriften kommer att anta en renare, mer modern stil, sade Cory Jones, innehållschef på Playboy, till New York Times när nyhetern först kom ut.

Men även om det är slut på nakenhet kommer Playboy fortfarande innehålla lättklädda kvinnor.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag