Loreen under dagens genrep inför torsdagens semifinal i "Eurovision song contest". Foto: Jessica Gow / ScanpixLoreen under dagens genrep inför torsdagens semifinal i "Eurovision song contest". Foto: Jessica Gow / Scanpix
Loreen under dagens genrep inför torsdagens semifinal i "Eurovision song contest". Foto: Jessica Gow / Scanpix
Foto: Jessica Gow / ScanpixFoto: Jessica Gow / Scanpix
 Foto: Jessica Gow / Scanpix
Foto: Jessica Gow / ScanpixFoto: Jessica Gow / Scanpix
 Foto: Jessica Gow / Scanpix
Foto: Jessica Gow / ScanpixFoto: Jessica Gow / Scanpix
 Foto: Jessica Gow / Scanpix
Foto: Jessica Gow / ScanpixFoto: Jessica Gow / Scanpix
 Foto: Jessica Gow / Scanpix
Foto: Jessica Gow / ScanpixFoto: Jessica Gow / Scanpix
 Foto: Jessica Gow / Scanpix

Här repar Loreen inför torsdagens semifinal

Publicerad

Det första genrepet inför morgondagens semifinal gick bra för Loreen.

På den officiella "Eurovision"-hemsidan omskrevs vår svenska vinnares framträdande med fina ord - och hennes insats verkar ha gått hem hos åhörarna:

"Publiken belönade Loreen med en stor applåd", skriver sajten.

Under onsdagseftermiddagen ägde det första genrepet inför torsdagens semifinal av "Eurovision song contest" rum i Kristallhallen i Baku.

Iklädda sina scenkläder repeterade samtliga artister sina nummer.

Vår svenska vinnare Loreen, som har fått startnummer 11 av 18, är en av storfavoriterna i tävlingen.

På den officiella "Eurovision"-hemsidan skrevs det några rader om alla framträdanden - och Loreen fick gott betyg.

De nämnde att vindmaskinen användes väl under hennes tid på scenen och att snöeffekten i slutet av låten var väldigt tilltalande. Avslutningsvis skrev de:

"Publiken belönade Loreen med en stor applåd."

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag