Justin Jedlica har skönhetsopererat sig 90 gånger och har blivit känd som den mänskliga Ken-dockan. Foto: The Doctors
Justin Jedlica har skönhetsopererat sig 90 gånger och har blivit känd som den mänskliga Ken-dockan.  Foto: The Doctors

Justin: "Jag har gjort 90 skönhetsingrepp"

Publicerad

Han har lyft ögonbrynen, förstorat läpparna och lyft rumpan.

Justin Jedlica har gjort över 90 skönhetsingrepp i jakten på det perfekta utseendet.

– Det är min hobby, säger han i tv-programmet "The Doctors".

Justin Jedlica, 32, var bara 18 år när han började skönhetsoperera sig.

Då var det näsan han fixade till.

Sedan dess har han lagt sig under kniven otaliga gånger i jakten på det perfekta utseendet.

– Jag har gjort 90 skönhetsingrepp, berättar han i tv-serien "The doctors".

Bland ingreppen han gjort finns rumplyft, läppförstoringar, och bröstimplantat. Totalt har han lagt omkring 700 000 kronor på sin förvandling.

Att han kallas för den "mänskliga Ken-dockan" tar han som en komplimang.

– Ken-dockan är för barnen på något sätt förebilden för manlig skönhet, säger han.

"Ser ingen anledning att sluta"

Han berättar även att han ser skönhetsoperationerna som ett sätt för honom att uttrycka sin kreativa sida och kallar det till och med för sin hobby.

Och trots att tv-läkarna varnar honom för att fortsätta med sina operationer har han inga planer på att följa deras uppmaning.

– Jag ser ingen anledning att sluta. Det är som att be Picasso att sluta måla. säger han.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida