I originalannonsen till vänster har Jennifer Love Hewitt en rejäl klyfta. I den retuscherade annonsen till höger har dock bysten förminskats avsevärt.
I originalannonsen till vänster har Jennifer Love Hewitt en rejäl klyfta. I den retuscherade annonsen till höger har dock bysten förminskats avsevärt.

Här krymper Jennifer Love Hewitts bröst

Publicerad

Jennifer Love Hewitt har för stora bröst.

I alla fall enligt en amerikansk tidning - som retuscherade skådespelerskans byst märkbart mindre i en annons.

- Någon ville visst att jag skulle göra en bröstförminskning, säger Jennifer till radiokanalen Kroq.

Skådespelerskan Jennifer Love Hewitt poserar lättklätt i en annons för den nya tv-serien "The Client List", som börjar sändas i USA på söndag.

På affischer runtom i Los Angeles och i flera amerikanska magasin syns annonsen i originalformat - där en utmanande Jennifer avslöjar en rejäl klyfta.

Men för Entertainment weekly var Jennifer tydligen på tok för bystig och bilden retuscherades. I deras version av annonsen har stjärnans bröst förminskats med flera storlekar och urringningen är inte i närheten lika djup.

Skådespelerskan själv visste inte om tilltaget.

- Jag hörde om detta först i går. Någon skickade mig ett exemplar av bilden och jag tänkte bara, "hm, vad hände?" säger hon i en intervju med radiokanalen Kroq och tillägger:

- Jag är inte riktigt säker på vad som händer. Men uppenbarligen tyckte någon att jag skulle ha en bröstförminskning.

I "The Client List" spelar Jennifer Love Hewitt en trebarnsmamma som börjar prostituera sig för att försörja familjen.


Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida