Victoria Beckham. Foto: Dm1 / ALL OVER PRESS WENNVictoria Beckham. Foto: Dm1 / ALL OVER PRESS WENN
Victoria Beckham. Foto: Dm1 / ALL OVER PRESS WENN
Victoria och David Beckham. Foto: Imago Sportfotodienst / IMAGO/FUTURE IMAGE IMAGO SPORTFOTODIENSTVictoria och David Beckham. Foto: Imago Sportfotodienst / IMAGO/FUTURE IMAGE IMAGO SPORTFOTODIENST
Victoria och David Beckham. Foto: Imago Sportfotodienst / IMAGO/FUTURE IMAGE IMAGO SPORTFOTODIENST

Beckhams 5-åriga dotter blir varumärke

Publicerad

Victoria Beckham har registrerat sin yngsta dotter – som ett varumärke.

Trots att hon endast är fem år gammal, kan dotterns namn Harper i framtiden komma att bli ett varumärke för allt från leksaker till kläder, skriver The Mirror.

Victoria och David Beckhams yngsta barn, dottern Harper Beckham är bara fem år gammal – men har redan ett eget varumärke.

Föräldrarna har valt att registrera dotterns namn och kan i framtiden komma att sälja allt från kläder till leksaker, skriver The Mirror.

Enligt tidningen var det David Beckham som först registrerade sitt namn 2000, för att följas av Victoria som gjorde samma sak två år senare. Även parets tre andra barn Brooklyn, 18, Romeo, 14, och Cruz, 12 har fått sina namn registrerade skriver tidningen.

 

LÄS MER: Kritiken mot Victoria Beckham efter bilden

 

Kan skydda barnen

Förutom att kunna användas som varumärke i Beckhamklanens familjeföretag, kan beslutet också vara för att skydda barnen i nöjesindustrin, uppger BBC.

Enligt advokat George Sevier ä registreringen ett smart drag av Victoria Beckham.

– Det är mycket lättare att få en varumärkesregistrering när ansökan görs innan personen har blivit känd. Victoria Beckham har ansökt om registrering av Harper Beckham som ett varumärke i hela EU. Det är en vettig drag, säger han.

 

LÄS MER: Vreden mot Beckham efter modevisningen

 

Med en registrering blir det också lättare att stoppa andra från att använda namnet utan tillstånd.

Beckham-parets yngsta dotter är döpt efter författaren Harper Lee till Victoria Beckhams favoritbok "To kill a Mockingbird" eller "Dödssynden" på svenska.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag