Avicii som fansen är vana vid att se honom. Foto: Pelle T Nilsson
Avicii som fansen är vana vid att se honom.  Foto: Pelle T Nilsson
Scrolla ner i texten för att se den nya Avicii-bilden. Foto: David Fisher/Rex Shutterstock
Scrolla ner i texten för att se den nya Avicii-bilden.  Foto: David Fisher/Rex Shutterstock

Fansens oro efter nya bilden – på Avicii

Publicerad

Tim Bergling, mer känd som Avicii, har rakat av sig håret.

Det är på artistens egna Facebooksida som han avslöjar hemligheten.

Men klippet har fått fansen att oroa sig över artisten:

"Du måste börja dricka vatten och äta grönsaker", skriver en användare.

Det var sent i onsdagskväll som den världskända dj:en la upp de nya bilderna på Facebook. Fotografierna avslöjar en Avicii som har rakat av sig håret – och responsens har varit enorm.

 

LÄS MER: Hotet mot Avicii – efter ilskna inlägget

 

Flera av fansen tycker att han har gjort rätt – men det finns även de som är oroliga.

"Är du okej?"

"Du måste börja sova ordentligt, annars kommer du dö. Du är min favorit dj och jag älskar ditt sound. Men jag vet att du har jobbat hårdare än någon annan under de senaste åren och det har satt sina spår", skriver en användare.

"Är du okej?", lyder en annan kommentar.

I skrivande stund har inlägget fått nästan 25 000 gillningar. Och som sagt, responsen har varit delad.

Flera fans har även tagit Avicii i försvar:

"Du är jättefin och du ser hälsosam och dina ögon utstrålar välmående", skriver en annan användare.

Slog igenom med "Levels"

Tim Bergling, eller Avicii, fick sitt genombrott år 2010 när han bland annat släppte singeln "Bromance" som nådde topp 20 på topplistorna i Belgien och Sverige.

 

LÄS MER: Aviciis svar på legendarens kritik

 

Ett år senare släppte han låten "Levels" som slog stort över hela världen. Singeln blev en hit och Avicii tog hem det ärofyllda priset "Årets låt" på Grammisgalan 2011.

Året därpå höll Avicii två hyllade konserter i Globen, med bland annat David Tort och Sebjak.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida