Paparazzi-filmare. Linda Rosing och Meral Tasbas har tillsammans med Mikael Brinkenstjärna smygfilmat kändisar.
Paparazzi-filmare. Linda Rosing och Meral Tasbas har tillsammans med Mikael Brinkenstjärna smygfilmat kändisar.

Aschberg kan köpa skandal-programmet

Publicerad
Uppdaterad
Med sitt Team Paparazzia har Meral Tasbas och Linda Rosing smygfilmat kändisar när de festar loss och är otrogna.
Nu visar Strix intresse för den skandalomsusade programidén.
- Jag vill titta på det, säger Robert Aschberg.
Robert Aschberg vill se vad
Ända sedan det blev känt att Meral Tasbas, "Baren"-profil, och Linda Rosing, från "Big Brother", planerar att göra ett tv-program där de med hjälp av filmkameran avslöjar kändisar i diverse känsliga situationer har uppmärksamheten kring idén varit enorm. Bland annat uppger teamet bakom projektet att de smygfilmat kungabarnen och lyckats fånga ett antal stora namn när de är otrogna eller har sex. 20 januari slår en hemsida upp portarna där besökarna, för en avgift på 20 kronor, får ta del av paparazzomaterialet. Initiativtagaren till Internetsajten Mikael Brinkenstjärna, manager och festarrangör, har berättat för Expressen: - Vi har smygfilmat 110 kändisar i olika situationer. Det blir pinsamheter från hela Sverige. Inga avtal Hittills har inga avtal med tv-kanaler eller produktionsbolag slutits. Men nu verkar det som om det kan det bli ändring på det. När Expressen talar med Robert Aschberg, styrelseordförande på produktionsbolaget Strix och flitigt förekommande programledare i TV3, säger han: - Jag vill titta på det. Jag tycker visserligen att de gjort en del pajiga grejer som vi inte vill ha att göra med. Men för att vara säker på att inte missa någonting vill jag kolla med dem och utreda exakt vad som är tanken med produktionen. Helst Strix När Meral Tasbas får höra talas om vad Robert Aschberg sagt säger hon: - Jag ska höra av mig till honom under veckan och se om vi kan träffas. Strix ligger mig varmt om hjärtat sedan "Baren"-tiden och är det produktionsbolag jag allra helst jobbar med. Och jag är öppen för alla former av förändringar. Aschberg är ett proffs.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida