After Darks galna lyxshow kostade 400 000 kronor. Foto: Sven Lindwall
After Darks galna lyxshow kostade 400 000 kronor. Foto: Sven Lindwall
Christer Lindarw känner nu en panik: Innan man går på scenen ångrar man att man blev artist", säger han i SVT:s presentationsvideo. Foto: Sven Lindwall
Christer Lindarw känner nu en panik: Innan man går på scenen ångrar man att man blev artist", säger han i SVT:s presentationsvideo.  Foto: Sven Lindwall

After Darks galna show – kostade 400 000 kr

Publicerad

After Dark har satsat allt på sin lyxshow – till en kostnad av 400 000 kronor.

Nu slåss artisten mot paniken, och landade dessutom på en bottenplats i publikundersökningen under genrepet.

– Innan man går på scenen ångrar man att man blev artist, säger han i SVT:s presentationsvideo.

After Dark har satsat allt på Melodifestivalen.

Christer Lindarw plöjer in egna pengar i projektet.

Och den lyxiga showen går loss på över 400 000 kronor, enligt Aftonbladet.

Totalt genomför dansarna 14 klädbyten. Lindarw ska ha köpt 25 meter silvertyg i Thailand. Dessutom bär dansarna 200 strassstenar.

 

LÄS MER: Stora ilskan mot Christer Lindarw

 

Christer Lindarws superdyra show i Melodifestivalen

Enligt Aftonbladet kostar showens peruker 30 000 kronor. Skorna går loss på 50 000 kronor. Dessutom pryds scenen med bokstäver som bildar orden "After dark".

Bokstäverna är specialtillverkade och kostar hisnande 22 000 kronor styck, skriver Aftonbladet.

Genrepet blev också en tuff smäll för artisten, som kämpade med problem med medhörningen.

 

LÄS MER: Gina Dirawi och Henrik Schyffert stoppas av SVT

 

Lindarw: "Känns som om jag håller på att drunkna"

– Jag hamnar i en bubbla, jag ser folk som sitter och klappar men hör dem inte. Jag får lite panik av det. Det känns som om jag håller på att drunkna, säger Lindarw till Aftonbladet.

Efter genrepet kom nästa tunga smäll. I publikundersökningen, som genomförs av Poplight och Melodifestivalenklubben, hamnade veteranen sist, och fick bara tre procent av rösterna.

Christer Lindarw har tidigare berättat om den stora nervpressen innan han går på scenen.

– Innan man går på scenen ångrar man att man blev artist, säger han i SVT:s presentationsvideo.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida