ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:

Yamaha Road Star Warrior

ANNONS:
Fet, fetare - Yamaha Road Star Warrior!
Med en motor på hela 1670 cc och ett ruggigt vrid tar Yamahas nya customhoj definitivt steget upp i krigarklassen, nära den magiska 2-litersgränsen.
Motor har provkört besten och låt oss med en gång konstatera att Road Star Warrior inte lämnar någon oberörd. Var man än stannar flockas folk kring hojen och kommenterar framförallt storleken på motorn. Föraren som ett stormsegel Att köra den är en blandad upplevelse. Man sitter väldigt bredbent och med fötterna långt fram och i längden blir det inte särskilt bekvämt. Föraren fungerar lite som ett stormsegel. Sitthöjden är mycket låg liksom hojens tyngdpunkt, något som ger bra balans. Bromsarna håller hög klass Instrumenteringen, anpassad för USA-marknaden, ger vi underkänt. Kilometerskalan på hastighetsmätaren går knappt att avläsa. Motorn imponerar mest. Den enorma volymen ger ett vridmoment som innebär att det inte är så väldigt noga vilken växel som ligger i. Det fläskiga ljudet noterar vi också på plussidan. Bromsarna håller mycket hög klass, ovanligt nog för den här typen av hojar. Fram sitter två rejäla skivor och det är inga problem alls att nypa ner ekipaget på kort sträcka. Hoj för den som vill sticka ut För den som vill sticka ut och imponera på omgivningen är Yamahas nyaste "customkrigare" naturligtvis ett måste. Vi andra som gillar att sitta bekvämt kanske funderar en gång till.

MC-TEST

Yamaha Road Star Warrior Pris 149 900 kr. Kategori Glidare/custom. Motor: V-twin, luftkyld, OHV, 4-takt, 48 grader. Cylindervolym: 1 670 cc. drivning: 5 växlar, drivrem. Effekt: 84,3 hk/4 400 rpm. vridmoment:135 Nm/3 750 rpm. HJULBAS: 1 665 mm. DÄCK: Fram 120/70-18, bak 200/50-17 Bromsar: Dubbla skivor fram, enkelskiva bak, ej ABS. fjädring: Fram teleskopgaffel, bak länksystem. PRESTANDA: Toppfart 190 km. tankvolym: 15 liter. vikt: 275 kg.

Ekonomi

Högt pris men hög kvalitetskänsla.

Körglädje

Motorn ger en rysningar och körbarheten i kurvor även riktigt bra.

Komfort

Låg, lång men i längden obekväm att köra.

Säkerhet

Kanonbromsar, hämtade från sporthojen R1 liksom framgaffel.

Mc-känsla

Designen och motorn i toppklass.

Totalt 18 getingar (av 25)

Konkurrenterna: Honda VTX 1800 - ännu fetare motor till samma pris. Kawasaki VN 1600, lika maffig men betydligt billigare.
Mejla Skriv ut
Rätta text- och faktafel
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
MEST LÄSTA ARTIKLARNA PÅ MOTOR
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
MEST LÄST I DAG
ALLT OM BILAR
ANNONS:
Senaste artiklar
ALLT OM BILAR
ANNONS:
TRAFIKSKOLA
BLOGG
ANNONS:
BEGAGNAT
NYBILSTESTER
ANNONS:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar: