ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
Lotus E21. Här är bilen som Kimi Räikkönen och Goran Grosjean kommer att tävla i. Lotus är också det enda stallet som valt att ha kvar kanten som får bilens nos att likna en anknäbb. Inga extra gram för kosmetika här inte.
Fotograf:Lotus
Caterham CT03. Caterham har den blygsamma ambitionen att "konsolidera sin position" i år, för att satsa på större uppdateringar 2014.
Fotograf:Caterham
Scuderia Toro Rosso STR8. Den här bilen har tagit ett steg bakåt för att komma framåt. Stallet har experimenterad med sidepodarna i ett par år, utan lyckat resultat. Nu har de fått en mer traditionell utformning, och fokuserat på utveckling av andra delar av bilen.
Fotograf:Scuderia Toro Rosso
Marussia MR02. Det ryska stallet Marussia kör för första gången en bil med KERS – Kinetic Energy Recovery System, en teknologi som anses avgörande för framgång i Formel 1.
Fotograf:Marussia
Mercedes-Petronas AMG W04. Mercedes-Petronas AMG hade gjorde inte så stora krusiduller när de presenterade sin W04 på plats i Jerez. Ett stort steg framåt, enligt stallets ledning, men redan på testkörningarnas andra dag stötte man på trubbel med kabelbrand och med bromsarna. Inget allvarligt, försäkrar teamet.
Fotograf:Mercedes-Petronas AMG
Sauber C32. Sauber vågar sig inte på att sia om placeringar i årets Formel 1. Kanske inte så konstigt med tanke på att stallet har ny chef och nya förare, varav en rookie. Men det gick bra förra året, och bilen ska inte genomgått så stora förändringar i år. Fotograf:Sauber
Sahara Force India VJM06. Den här bilen ska förbättrats genom evolution snarare än revolution, enligt stallet. Än så länge har Sahara Force India bara en förare i sitt stall. Fotograf:Sahara Force India
McLaren MP4 28. McLaren firar 50 år som racingteam i år, och avtäckningen av MP4 28 ackompanjerades högljutt av en uppvisning av tidigare års framgångsrika modeller.
Fotograf:McLaren
Scuderia Ferrari F138. Detta är den sista V8:an som Ferrari kommer att tävla med i Formel 1. Nästa års regler tvingar dem att utrusta sin bil med en turbo-V6:a istället.
Fotograf:Scuderia Ferrari
Infiniti Red Bull RB9. Flera Formel 1-stall presenterar bara små förändringar av sina bilar i år. Det gör inte Infiniti Red Bull heller, och med tanke på stallets framgångar förra året innebär det antagligen inte ett så stort problem. Fotograf:Infiniti Red Bull
Williams FW35. Williams är i full gång med testkörningarna i Jerez, men någon officiell presentation av bilen har inte synts till.
Fotograf:Williams

Nu är testerna igång – här är årets F1-bilar

ANNONS:

I veckan har Formel 1-stallen börjat sina testkörningar i på racingbanan i Jerez i södra Spanien. Här kan du se de bilar som ställer upp i F1-cirkusen år.

Under onsdagen körde Mercedes nya förare Lewis Hamilton in i sidobarriären efter ett fel på bromsarna.

För övrigt har testkörningarna i Jerez inte bjudit på så mycket nyheter, förutom naturligtvis att nästan alla bilar nu är presenterade. Enda undantaget är Williams, som inte tycks ha haft någon officiell presentation av sitt bidrag till årets Formel 1-cirkus, men på bild har bilen hamnat ändå. Kolla igenom bildspelet ovan!

Mejla Skriv ut
Rätta text- och faktafel
Anmäl till Pressombudsmannen
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:
ANNONS:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Lotus E21. Här är bilen som Kimi Räikkönen och Goran Grosjean kommer att tävla i. Lotus är också det enda stallet som valt att ha kvar kanten som får bilens nos att likna en anknäbb. Inga extra gram för kosmetika här inte.
Fotograf:Lotus
Caterham CT03. Caterham har den blygsamma ambitionen att "konsolidera sin position" i år, för att satsa på större uppdateringar 2014.
Fotograf:Caterham
Scuderia Toro Rosso STR8. Den här bilen har tagit ett steg bakåt för att komma framåt. Stallet har experimenterad med sidepodarna i ett par år, utan lyckat resultat. Nu har de fått en mer traditionell utformning, och fokuserat på utveckling av andra delar av bilen.
Fotograf:Scuderia Toro Rosso
Marussia MR02. Det ryska stallet Marussia kör för första gången en bil med KERS – Kinetic Energy Recovery System, en teknologi som anses avgörande för framgång i Formel 1.
Fotograf:Marussia
Mercedes-Petronas AMG W04. Mercedes-Petronas AMG hade gjorde inte så stora krusiduller när de presenterade sin W04 på plats i Jerez. Ett stort steg framåt, enligt stallets ledning, men redan på testkörningarnas andra dag stötte man på trubbel med kabelbrand och med bromsarna. Inget allvarligt, försäkrar teamet.
Fotograf:Mercedes-Petronas AMG
Sauber C32. Sauber vågar sig inte på att sia om placeringar i årets Formel 1. Kanske inte så konstigt med tanke på att stallet har ny chef och nya förare, varav en rookie. Men det gick bra förra året, och bilen ska inte genomgått så stora förändringar i år. Fotograf:Sauber
Sahara Force India VJM06. Den här bilen ska förbättrats genom evolution snarare än revolution, enligt stallet. Än så länge har Sahara Force India bara en förare i sitt stall. Fotograf:Sahara Force India
McLaren MP4 28. McLaren firar 50 år som racingteam i år, och avtäckningen av MP4 28 ackompanjerades högljutt av en uppvisning av tidigare års framgångsrika modeller.
Fotograf:McLaren
Scuderia Ferrari F138. Detta är den sista V8:an som Ferrari kommer att tävla med i Formel 1. Nästa års regler tvingar dem att utrusta sin bil med en turbo-V6:a istället.
Fotograf:Scuderia Ferrari
Infiniti Red Bull RB9. Flera Formel 1-stall presenterar bara små förändringar av sina bilar i år. Det gör inte Infiniti Red Bull heller, och med tanke på stallets framgångar förra året innebär det antagligen inte ett så stort problem. Fotograf:Infiniti Red Bull
Williams FW35. Williams är i full gång med testkörningarna i Jerez, men någon officiell presentation av bilen har inte synts till.
Fotograf:Williams