Zlatans hus står fortfarande osålt efter 335 dagar. Foto: Gisli Kristjansson
Zlatans hus står fortfarande osålt efter 335 dagar. Foto: Gisli Kristjansson

Efter 335 dagar - ingen vill köpa Zlatans villa

Publicerad

Nu har det gått 335 dagar sedan nyheten om att Zlatan skulle sälja sitt lyxhus i Malmö först dök upp. Men fortfarande har inget hänt.

– Inga kommentarer, säger Zlatans kommersiella agent Mika Lepistö

I mars förra året kom nyheten om att Zlatan skulle sälja lyxhuset och lämna Malmö. Paret sa då att de inte upplevde att de var tillräckligt anonyma i huset i Malmö.

– Anledningen är att vi bestämt oss för att fortsätta bo utomlands även efter karriären, skrev de då i ett pressmeddelande.

Men än står Zlatan som ägare till villan. Ingen av de mäklare som Kvällsposten pratat med känner till något om en eventuell försäljning.

– Det pratas om det, men det är nog inte så många som har svar på det mer än Zlatan och Helena själva, säger Fredrik Cronholm, mäklare på Mäklarefirman A. Cronholm.

Men spekulationerna fortsätter. Fredrik Cronholm menar att flera av deras kunder frågat om det är de som säljer lyxhuset.

– Våra kunder vet att vi säljer fastigheter i området, men vi har inte fått någon förfrågan om att sälja, säger han.

Marknaden trögare

Det var 1 oktober 2007 som Zlatan köpte den 500 kvadratmeter stora villan med utsikt över Öresund. Han betalde då 30 miljoner och har sedan renoverat huset för enorma summor. Det har tidigare spekulerats i att fastigheten skulle vara svårsåld.

– Det beror helt på priset. Det är ett fantastiskt vackert hus, men de betalade mycket och marknaden är lite trögare nu, säger Fredrik Cronholm.

Inte heller Zlatans kommersiella agent Mika Lepistö vet hur den eventuella husaffären ligger till.

– Jag sysslar inte med hans bostadsaffärer, så jag vet faktiskt inte, säger han.

Så sent som i oktober i fjol skaffade sig Zlatan och sambon Helena Seger en ny lya utanför Paris för runt 360 000 kronor i månaden.

Men miljonvillan i Malmö verkar förbli osåld.

– Vad jag har hört så är det deras advokat som håller i trådarna, säger Fredrik Cronholm.

Helena Sjögren
Helena Sjögren

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Kvällspostens startsida