Bilden från mackens övervakningskamera visar när 82-årige Tage Schill hamnar i biltvättens vattenstrålar. - Jag blev chockad men det gick snabbt över, säger han.
Bilden från mackens övervakningskamera visar när 82-årige Tage Schill hamnar i biltvättens vattenstrålar. - Jag blev chockad men det gick snabbt över, säger han.

Tage Schill, 82, fick sitt livs dusch i biltvätten

Publicerad

VÄXJÖ. 82-årige Tage Schill från Kårestad utanför Växjö har fått sitt livs rengöring.

När han besökte sin sons Preemmack kom han för nära fotocellen som startar biltvätten, rapporterar Smålandsposten.

- Jag fick tvätten som en bil skulle ha - men tack och lov kom jag ut innan vax- och polerprogrammet satte igång, konstaterar Tage.

Det var i går eftermiddag som 82-årige Tage råkade ut för något han aldrig hade drömt om.

Han besöker ofta sonen Johns bensinmack i Växjö där han av de anställda ses som en riktig hustomte.

En del av hans uppgifter går ut på att hålla ordning i biltvätten.

- Mellan två tvättar såg jag att det var lite skräpigt där inne, så jag började spruta golvet, berättar Tage.

Biltvätten drog igång

Vad han inte märkte var att en ny kund redan hade stoppat i ett kort som berättigar till en ny biltvätt. Vilket medförde att sensorn i tvätten reagerade av Tages närvaro.

- Plötsligt blev det ett väldigt väsen. Jag kunde varken se eller höra när vattnet helt dränkte mig, säger han.

 

Det hela filmades av mackens övervakningskamera där man kan se hur Tage kämpar för att komma ut.

- Jag måste erkänna att det var en smått chockartad upplevelse. Men som min son sa - jag blev ju ren i alla fall.

Kvinnan som hade tänkt tvätta sin bil blev förstås förskräckt över vad hon ställt till med. Men Tage lugnade henne att det ju inte var hennes fel.

- Jag gick in och hämtade ett nytt tvättkort till henne. Sen körde jag hem och bytte till torra kläder, konstaterar han glatt.

Eva Sternäng
Eva Sternäng

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Kvällspostens startsida

Mest läst idag