Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅNFoto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
 Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
Foto: PETTER ARVIDSON / BILDBYRÅNFoto: PETTER ARVIDSON / BILDBYRÅN
 Foto: PETTER ARVIDSON / BILDBYRÅN

Missen: Tvingades ta taxi till matchen

Publicerad

Sirius har gjort succé i allsvenskan.

Men det blev ingen optimal uppladdning inför stormatchen borta mot Malmö.

Efter logistiskt strul tvingades spelarna ta taxi till Swedbank stadion, skriver Fotbollskanalen.

Nykomlingen Sirius gjorde en storartad vårsäsong och ligger för närvarande trea i den allsvenska tabellen.

Under lördagen vankas det toppmöte med serieledaren Malmö FF på Swedbank stadion. Men Uppsalagänget hade kunnat få en bättre uppladdning inför matchen.

Laget flög ner till Sturup under förmiddagen och en buss skulle senare köra laget till MFF:s hemmaarena i centrala Malmö.

Det var i alla fall grundplanen.

Men bussen kom inte, så Sirius tvingades till en nödlösning. Siriusspelarna anlände nämligen till matcharenan i taxi, skriver Fotbollskanalen. 

– Bussen som skulle hämta oss dök aldrig upp, så vi fick ta taxi, haha, säger Sirius lagledare Janne Englund till sajten.

Stjärnvärvningen från start

En av de största förgrundsfigurerna bakom Sirius succéartade vårsäsong var Kingsley Sarfo.

Den 22-årige ghananen kopplades ihop med Manchester City tidigare under våren, men valde till slut allsvenska konkurrenten Malmö FF – som enligt uppgifter betalade 13 miljoner kronor för mittfältsstjärnan.

Under lördagen gör Sarfo debut i MFF-tröjan mot just Sirius, där han finns med från start i Magnus Pehrssons laguppställning.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i Kvällspostens app – ladda ner den gratis här: Iphone eller Android.

Till Kvällspostens startsida

Mest läst i dag