Sajten för alla vinnare

Här delas det ut superbonusar.

Skönhetstips och prylar

Allt om inre och yttre hälsa.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Storlek på text:
Skriv ut text
Sista-minuten-bantning är bara att glömma. Satsa på rätt träning - och släpp rumpan lös! Sista-minuten-bantning är bara att glömma. Satsa på rätt träning - och släpp rumpan lös!

Så får du en fast rumpa snabbt

Annons:
Läs mer om
Baddräktssäsongen är här.
Och med den kroppsfixeringen.
48 procent av kvinnorna är missnöjda med sin rumpa enligt en undersökning.
Men glöm sista-minuten-bantning.
Satsa på rätt träning i stället - och släpp rumpan lös!
- Ja, sluta gömma och skämmas över den, säger artisten och fitnesskonsulten Blossom Tainton Lindquist.
Det är tidningen Marie Claire som har bett sina läsare att avslöja sanningen om kvinnors syn på sin kropp. Kvinnorna fick bland annat svara på frågan hur de rangordnar sina kroppsdelar. Och många kvinnor gillar inte vad de ser i spegeln. Allra minst nöjda är de med sin bakdel. Nästan hälften svarade att de tyckte sämst om sin rumpa. Som god tvåa kom brösten. Många hoppar på en bantningskur och hoppas att bikinibrallorna ska sitta lite bättre efter några veckor. Men träningsexperternas råd är att skippa panikbantningen och satsa på rätt träning istället.

Stärker kroppen

Träning stärker hela kroppen, ger bra balans, bättre kondis och förbränner fett. - Att banta känns väldigt omodernt, men att träna specifika kroppsdelar för att uppnå ett visst resultat är något nytt. Man kan träna vissa partier på kroppen väldigt specifikt. Om du tränar baken blir den större och fastare, säger Carl Askling, doktorand på Idrottshögskolan. Blossom Tainton Lindquist har tre favoritrörelser för rumpan - utfallssteg, knäböj och höftlyft. - Det är naturliga rörelser för kroppen. Man behöver inga vikter, jobbar dynamiskt och får automatiskt stretch och stabilitet.

Sträck på dig!

Hållningen är viktig för rumpan - så sträck på dig. - Det är många som skjuter fram höfterna, och får en väggrumpa. De som fryser om fingrar och tår fryser ofta om rumpan också. Blodet når inte ut. Så massera din bakdel. - Stretcha rumpan. Knåda den. Smörj in den. Få i gång blodcirkulationen helt enkelt.
Annons:
MEST LÄSTA HÄLSOARTIKLARNA
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
MEST LÄST I DAG
MANSPANELEN
KOST & Hälsa - Andreas Eenfeldt
Annons:
Senaste artiklar
Annons:
HÄLSA
HÄLSA

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader