Har du tur?

Du kan bli miljonär. Ta chansen här!

Fixa fint i hemma – med små medel

Massor av inredningtips hittar du här!

Storlek på text:
Skriv ut text
Äldre som äter mycket fisk, innehållande omega 3, kan få bättre minne än de som äter mindre av fetterna. Foto: Thinkstock Äldre som äter mycket fisk, innehållande omega 3, kan få bättre minne än de som äter mindre av fetterna. Foto: Thinkstock

Omega 3-fetter kan gör äldre smartare

Annons:

Tror du att man blir smartare av att äta fisk?

Tack för din röst!
Du har redan svarat på frågan.
Visa resultat
Snittbetyg:

Tror du att man blir smartare av att äta fisk?

UPPSALA. En ny studie visar att äldre som får i sig mycket omega 3-fetter presterar bättre intellektuellt jämfört med jämnåriga som får i sig litet av fetterna, skriver Upsala Nya tidning.

 Forskarna från Uppsala universitet har undersökt 252 personer vid 70-års ålder. Dessa bokförde allt de åt och drack i en veckas tid. Fem år senare genomgick deltagarna olika tester av bland annat minnet och språkförmågan. Deras hjärnor undersöktes även med magnetkamera.

Annons:
Du måste följa våra användarregler för att kommentera – du kan läsa dem i sin helhet här
MEST LÄSTA HÄLSOARTIKLARNA
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
SEX & RELATIONER
MEST LÄST I DAG
Annons:
HOROSKOP
HÄLSA
SEX & RELATIONER
Annons:
HÄLSA
HÄLSA
Annons:
MAGASINET
RELATIONER
HÄLSA
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader