Fixa fint i hemma

Guider & inspiration till trädgård & hem.

Hitta drömresan

Massor av Sistaminuten finns här!

Storlek på text:
Skriv ut text
Foto: Jack Hollingsworth Foto: Jack Hollingsworth

Ny studie: Choklad bra för mamma och foster

Annons:
LONDON. Här är den perfekta ursäkten till alla gravida kvinnor med stort sockerberoende: Choklad är bra både för mamman och barnet enligt en ny studie.
Enligt en studie som Daily Mail har tagit del av visar det sig att kvinnor som regelbundet äter en chokladbit under graviditeten löper mindre risk att drabbas av havandeskapsförgiftning. Forskare vid Yale University frågade 2 500 kvinnor om deras matvanor under graviditeten och av de som åt eller drack mycket choklad hade färre drabbats av havandeskapsförgiftning. Nu tror forskarna att teobromin, det bittra ämnet i choklad, hjälper till att hålla blodtrycket jämnt och att det låter blodkärlen utvidga sig.
Annons:
MEST LÄSTA HÄLSOARTIKLARNA
Annons:
Annons:
Senaste artiklar
Annons:
MEST LÄST I DAG
Annons:
Annons:
HÄLSA

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader