Guider och tips

Drömresor till hela världen!

Hitta drömresan

Massor av Sistaminuten finns här!

Storlek på text:
Skriv ut text
Hur ofta du ler på dina bilder kan avgöra om det blir en skilsmässa eller inte. Foto: Odilon Dimier Hur ofta du ler på dina bilder kan avgöra om det blir en skilsmässa eller inte. Foto: Odilon Dimier

Le stort och slipp skilsmässa

Annons:

Hur mycket ler du på dina gamla bilder?

Tack för din röst!
Du har redan svarat på frågan.
Se resultat.
Så har andra svarat:

Hur mycket ler du på dina gamla bilder?

Undrar du om ditt äktenskap kommer att hålla? Då ska du ta en titt i ditt gamla fotoalbum för att få svaret. Hur ofta du ler på dina bilder kan avgöra om det blir en skilsmässa eller inte, visar en amerikansk undersökning.
Ser du sur ut på dina gamla bilder från skoltiden eller barndomen löper du fem gånger större risk att hamna i en skilsmässa, visar undersökningen som gjordes av DePauw University i Indiana.
Forskarna har kommit fram till om du ler ofta på dina bilder så är chansen större att ditt äktenskap kommer att hålla.

Svaret fanns i gamla skolfoton

Två typer av experiment gjordes. I det första experimentet tittade man på försökspersoners gamla skolfoton och forskarna har mätt styrkan på leenden. De som log mest på bilderna hade inte skilt sig medan de som hade de svagaste leenden hade nästan en av fyra ett misslyckat äktenskap bakom sig.
Det andra experimentet gick ut på att alla försökspersoner, över 65 år, visade bilder från sin barndom. Elva procent av dem som hade de svagaste leenden på bilderna hade skilt sig, medan de som log mest, hela 31 procent, hade ett lyckat äktenskap.

Positiv attityd till livet

Psykologen Matthew Hertenstein som ledde denna studie säger till Live Science att man inte är riktigt säkra på sambandet mellan leenden och lyckliga äktenskap men ger en förklaring:
– Folk som ler mycket har en mer positiv attityd till livet. De tenderar att dra till sig lika glada människor som ökar chansen till ett lyckligt äktenskap, förklarar han.
Andra förklaringar som psykologen ger är att människor som ler ofta får fler vänner och utvidgar sitt sociala nätverk som håller äktenskapet vid liv.
 
MEST LÄSTA HÄLSOARTIKLARNA
Annons:
Annons:

Nu väljer vi alkoholfritt

Dissar spriten - för hälsans skull Försäljningen av alkoholfritt på Systembolaget har ökat med 26 procent.

Brukar du välja alkoholfritt för hälsans skull?

Tack för din röst!
Du har redan svarat på frågan.
Se resultat.
Så har andra svarat:

Brukar du välja alkoholfritt för hälsans skull?

Allt om sockerberoende
Senaste artiklar
Annons:
MEST LÄST I DAG
Annons:
Annons:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Din rättelse:
Ajax loader

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Din rättelse:
Ajax loader