Fixa fint i hemma – med små medel

Massor av inredningtips hittar du här!

Har du tur?

Du kan bli miljonär. Ta chansen här!

Storlek på text:
Skriv ut text
Även små mängder läsk kan påverka barns vikt. Foto: COLOURBOX Foto: Dunca Daniel Även små mängder läsk kan påverka barns vikt. Foto: COLOURBOX Foto: Dunca Daniel

Även lite läsk kan göra små barn överviktiga

Annons:

Att mycket läsk ökar risken för barnfetma är nog de flesta överens om.

Men även mycket små mängder söt dryck påverkar barns hälsa.

Det slår tre nya forskningsstudier fast.

Lite läsk kan ha stor påverkan på barns vikt, rapporterar SVT. Tre studier som publicerats i medicintidskriften New England Journal of Medicine visar att även små mängder sötad dryck påverkar barns viktuppgång.

I en studie fick barn mellan 4-11 år dagligen dricka 2,4 deciliter läsk. Efter 18 månader hade de läskdrickande barnen ökat med över ett kilo mer i vikt än de som inte fick den söta läsken.

Annons:
MEST LÄSTA HÄLSOARTIKLARNA
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
SEX & RELATIONER
MEST LÄST I DAG
Annons:
HOROSKOP
HÄLSA
SEX & RELATIONER
Annons:
HÄLSA
HÄLSA
Annons:
MAGASINET
RELATIONER
HÄLSA
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Rapportera textfel

Tack för att du hjälper oss att rätta fel. Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel. Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Felaktigt mejl
Du måste fylla i en kommentar:
Ajax loader