UNGDOMS­SÄLJARE. Efter tre år som lyckosam GT-försäljare i Surte lämnar Albin Lundblom Melin sitt distrikt till någon annan lagom till jul. Foto: PRIVAT
UNGDOMS­SÄLJARE. Efter tre år som lyckosam GT-försäljare i Surte lämnar Albin Lundblom Melin sitt distrikt till någon annan lagom till jul. Foto: PRIVAT

Vill du ta över Albins jobb som GT-säljare?

Publicerad

SURTE. Hallå alla ungdomar i Surte som vill tjäna pengar!

Nu söker GT-säljaren Albin Lundblom Melin, 16, sin efterträdare när han lämnar sitt distrikt lagom till jul.

- GT-jobbet har varit jättebra. Jag har kunna spara och har köpt dator, tv-spel och andra småsaker för pengarna, säger han.

Albin bor i Surte och började sälja GT 2009.

- Jag har bara sålt på lördagar för att jag har velat vara ledig en dag i veckan, säger han. Men jag har hållit på nästan hela året runt med avbrott för lite semester.

- Det har varit jättebra och mestadels gått väldigt bra, säger han. Jag har tjänat mellan 800-1 000 kronor i månaden.

Vad har du köpt för pengarna?

- Jag har sparat och sparat och köpt en hel del. Jag har köpt en dator, ett tv-spel och andra småsaker. Men jag har haft råd att köpa grejer. Min första dataskärm köpte jag för de första pengarna jag tjänade.

Hur ska du nu försörja dig?

- Jag vet inte riktigt, men nu får jag ju mitt studiebidrag själv och sen är det så att på det tekniska gymnasium jag nu går på där får man lön.

Drömmen för Albin är att han ska utbilda sig till designer.

Anette Fredriksson
Anette Fredriksson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till GTs startsida

Mest läst i dag