Camilla Dahling, 37, fick en smärre chock när hon skulle betala på Gekås Foto: Privat / PRIVATCamilla Dahling, 37, fick en smärre chock när hon skulle betala på Gekås Foto: Privat / PRIVAT
Camilla Dahling, 37, fick en smärre chock när hon skulle betala på Gekås Foto: Privat / PRIVAT
Personalen bakom kassan insåg att summan absolut inte kunde stämma med varorna på bandet och började undersöka felet. Foto: Robin Aron / ROBIN ARON GT-EXPRESSENPersonalen bakom kassan insåg att summan absolut inte kunde stämma med varorna på bandet och började undersöka felet. Foto: Robin Aron / ROBIN ARON GT-EXPRESSEN
Personalen bakom kassan insåg att summan absolut inte kunde stämma med varorna på bandet och började undersöka felet. Foto: Robin Aron / ROBIN ARON GT-EXPRESSEN
Slutsumman visade nämligen hisnande 329 739 kronor. Foto: Privat / PRIVATSlutsumman visade nämligen hisnande 329 739 kronor. Foto: Privat / PRIVAT
Slutsumman visade nämligen hisnande 329 739 kronor. Foto: Privat / PRIVAT

Ullareds stora miss – på 300 000 kronor

Publicerad

Camilla Dahling, 37, fick en smärre chock när hon skulle betala på Gekås i Ullared på måndagen.

Slutsumman visade nämligen en bra bit över 300 000 kronor – i stället för de 5900 det egentligen skulle kosta.

– Jag sa att "jag tror inte att jag har råd att lösa ut mig", säger hon med ett skratt.

Det var inte Camilla Dahlings första besök på Gekås men det var första gången hon inte skulle ha råd att betala.

Slutsumman visade nämligen hisnande 329 739 kronor.

– Jag fick en smärre chock och både jag och hon i kassan hajade till. Vi hade rätt kul, berättar hon.

 

LÄS MER: Så blir ditt besök på Gekås optimalt

 

Camilla skämtade och sa att hon inte trodde att hon skulle ha råd att betala för sig och att hon borde ringa till sin bank.

"Det blev lite många.."

Också personalen bakom kassan insåg att summan absolut inte kunde stämma med varorna på bandet och började undersöka felet.

– Kassörskan hade slagit in 650 stycken vinterkläder, täckbyxor och jacka.

Hur många skulle du köpa?

– Ett par, så det blev lite många, säger hon med ett skratt.

Hon la efter shoppingrundan upp en bild i en Ullaredsgrupp på Facebook där människor skrattar gott åt det roliga misstaget.

– Det har blivit väldigt mycket reaktioner. Människor skriver och undrar om det finns något kvar eller om jag hade en lastbil med mig, säger Camilla.

Nytt besök på tisdagen

Camilla har inte avskräckts av den stora slutsumman. På tisdagen blir det nämligen dags för nästa besök på det populära varuhuset.

– Ja, jag stannar kvar över natten. Jag bor på Gotland så det är blir en bit att åka. Jag brukar åka för att shoppa julklappar en gång om året, men vi får hoppas att det inte blir några 300 000 i morgon, säger hon.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag

VÄSTSVENSKAR PÅ TWITTER