Bert Karlsson sponsrar Skaras handbollslag. Foto: STELLA PICTURES / STELLA PICTURES
Bert Karlsson sponsrar Skaras handbollslag. Foto: STELLA PICTURES / STELLA PICTURES

Handbollsdamer i Berts nöjeshus

Publicerad

Nöjesprofilen Bert Karlsson, 72, har byggt om Fame Factory-huset till en handbollcamp.

Gäster är Skara HF:s handbollstjejer.

– Bert spelar en betydande roll för oss. Han är en av klubbens största sponsorer, säger Skaras tränare Andreas Johansson.

När handbollsdamerna samlas för kickoff på Casino Cosmopol i Malmö är det Bert Karlsson som spelar en stor roll när Skaras tränare Andreas Johansson intervjuas på scenen tillsammans med lagets stjärna Alexandra Roos.

Bert ställer frågor i ett filmat inslag.

Kommer ni att göra era byten tidigare i år? undrar Bert.

– Det är rätt så roligt. Den här frågan ställer Bert varje gång, säger Johansson.

– Det handlar alltid att man ska punktmarkera en spelare. Är det så han vill blir svaret nej. Det blir inte så.

Inte inne i omklädningsrummet

Nöjeskungen berättar också att han byggt om Fame Factory-huset så att Skaras handbollslag kan samlas där för att ladda för en ny säsong i damernas högsta liga SHE.

– Där kan spelarna bo tillsammans, säger Johansson. 

– Om han kommer in i omklädningsrummet?  Nej, jag har inte sett honom i omklädningsrummet, säger Andreas Johansson.

Han förtydligar bilden:

– Det stora felet är att man tror att Bert har en officiell roll i Skara. Så är det inte.

Relaterade ämnen
Jan Peter Andersson
Jan Peter Andersson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag