Foto: AB Fokus & Sjöberg / Martina Thalwitzer
 Foto: AB Fokus & Sjöberg / Martina Thalwitzer

Kvinnor hamnade i vilt slagsmål – på Gekås

Publicerad

Två kvinnor råkade i slagsmål vid hårfärgningsprodukterna på Gekås i Ullared.

Då fick väktare ingripa innan polis kallades till platsen.

– Det är inte första gången. Förra året var det slagsmål om kundvagnar, säger Andreas Bengtsson, vakthavande befäl vid polisen i Halland.

I våras skrev GT om att högsäsong på Gekås i Ullared medför en del bekymmer för butiken. Varor för mellan 16 till 20 miljoner kronor stjäls varje år och över 300 polisanmälningar angående stöld lämnas in. Dessutom kan man som kund bli bestulen.

Ett knep som vissa använder sig av är att ta en vagn, och sedan gå i väg tio meter. Blir de upptäckta säger de artigt: "Ursäkta, jag tog fel vagn. Det var inte meningen", har säkerhetschefen Boris Carlsson berättat för GT.

På torsdagen inträffade en mer ovanlig incident på varuhuset. Ett vilt slagsmål brakade loss vid hårfärgningsprodukterna på Gekås i Ullared. En kvinna född på 50-talet och en kvinna född på 80-talet hamnade i slagsmål.

– Det var rivskador, någon lusing hade utdelats och lite drag i håret. Väktare fick ingripa, säger Andreas Bengtsson, vakthavande befäl vid polisen i Halland.

Bråket eskalerade

Polisen tog upp två anmälningar om misshandel efter att ha pratat med de inblandade.

– Den ena tyckte den andra hade knuffats, så knuffas det tillbaka och eskalerar, säger Andreas Bengtsson som minns att liknande händelser inträffat tidigare på Gekås.

– Det är inte första gången. Förra året var det slagsmål om kundvagnar, säger han.

Johan Sköld
Johan Sköld

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag

VÄSTSVENSKAR PÅ TWITTER