En kvinna från Västsverige ska vid flera tillfällen önskat beställa en pizza med bajs på. Nu har pizzerian fått nog och har valt att polisanmäla skitsamtalen från den okända kvinnan. Foto: Johan Twedberg
En kvinna från Västsverige ska vid flera tillfällen önskat beställa en pizza med bajs på. Nu har pizzerian fått nog och har valt att polisanmäla skitsamtalen från den okända kvinnan. Foto: Johan Twedberg

Kvinna ville ha bajs på pizzan – polisanmäls

Publicerad

SKILLINGARYD. En kvinna från Västsverige ska vid flera tillfällen önskat beställa en pizza med bajs på. Nu har pizzerian fått nog och har valt att polisanmäla skitsamtalen från den okända kvinnan.

I flera dagar har pizzerian i Skillingaryd fått utstå trakasserier per telefon från en okänd kvinna. Varje gång har kvinnan ringt in till pizzerian och beställt avföring på sin pizza.

Samtalen ska enligt anmälan till polisen ha börjat i slutet av januari. Kvinnan ska sedan ringt till pizzerian vid ett flertal tillfällen och trakasserat dem med pizzabeställningen med exakt samma önskningar av ingredienser.

I anmälan ska pizzerian i Skillingaryd fått minst fyra illaluktande telefonsamtal, men det rör sig säkerligen om betydligt fler samtal, säger polisens presstalesman i Jönköpings län.

 

Ringde från dolt nummer

Gång på gång ringde den anonyma kvinnan och beställde exakt samma ingredienser på pizzan. Varje gång samtalen inkom så ringde kvinnan från dolt nummer. Personalen på pizzerian ska ha bett kvinnan att sluta ringa med dessa skitönskningar till mat.

Och under tisdagen kunde Skillingarydspizzerian inte längre stå ut med de äckliga samtalen och gjorde en polisanmälan om ofredande efter att de under två veckors tid ha fått beställningarna.

Ännu finns inga uppgifter om kvinnan har slutat ringa till pizzerian.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till GTs startsida

Mest läst idag